Onlangs heeft de technisch projectleider van Covide Michiel van Baak de release van Covide 8.2 (stable) aangekondigd op woensdag 27 augustus 2008. Covide is een geïntegreerde web-based totaaloplossing voor CRM, Groupware, VoIP-telefooncentrale en websitebeheer inclusief zoekmachinetools.
Bij de release van Covide 8.1 in januari van dit jaar werd vanuit de kerngroep van het project gemeld, dat het project op dat moment zover gereed was, dat de focus verlegd kon gaan worden van ontwikkelen naar marketen. Dat het ontwikkelteam sindsdien niet stil heeft gezeten blijkt uit de uitbreidingen en verbeteringen die versie 8.2 met zich mee brengt. Opvallend zijn vooral de compleet nieuwe module Campagne Management, de geheel vernieuwde agenda en geheel vernieuwde basis onder het adresboek.
De module Campagne Management blijkt een complete outbound callcentre functionaliteit te zijn. Mogelijk door de in Covide al aanwezige integratie van CRM, Groupware en VoIP-PBX. Deze verrassende uitbreiding zorgt ervoor, dat ook kleinere bedrijven vanaf nu in staat zullen zijn om een heel complete en geïntegreerde marketingactie direct mail, e-mail en telefonie zelf te organiseren en uit te voeren.
De nieuwe agenda sluit naadloos aan bij alle bekende agendastructuren en in het adresboek is de vroeger aanwezige scheiding tussen de adresgegevens op de relatiekaart en die op de businesscards eindelijk opgeheven. Zowel voor wat betreft de agenda als het adresboek zijn dit enorme verbeteringen.
Naast de genoemde zaken zijn ook kleinere verbeteringen gerealiseerd. Zo heeft de supportmodule als nu de mogelijkheid om als serviceformulier voor monteurs op de weg dienst te doen. Zowel elektronisch als via print. Terwijl de salesmodule is uitgebreid door vergaande integratie met vooral de projectmodule.
Tenslotte is zeer noemenswaardig de uitbreiding van de zoekmogelijkheden binnen Covide. Zo kan in versie 8.2 met één zoekopdracht gezocht worden in adresboek, agenda, notities, e-mail, e-mailbijlagen, bestandssysteem, opgeslagen bestanden, projecten, salesitems, support- en servicegegevens en alle archieven.