Microsoft huurt de Amerikaanse stand up comedian Jerry Seinfeld in om Windows Vista te promoten. Dit is deel van een nieuwe Vista-marketingcampagne waar Microsoft zeker 300 miljoen dollar aan spendeert.
Komiek Jerry Seinfeld, bekend van de gelijknamige tv-serie uit de jaren negentig, is door Microsoft ingehuurd om Windows Vista te promoten. De Amerikaanse komiek krijgt hiervoor naar verluid tien miljoen dollar. Seinfeld treedt op in een aankomende reclamespot samen met Microsoft-topman Bill Gates, die officieel is teruggetreden van het mede door hem opgerichte softwarebedrijf.
Apple-reclames
Dit is onderdeel van een nieuwe marketingcampagne van zeker 300 miljoen dollar. Microsoft wil daarmee zowel het bedrijfsimago als het beeld van Vista te verbeteren. De Windows-producent heeft op pr-gebied wat in te halen. Zo is de perceptie van Microsoft onder meer gekleurd door de 'Mac en pc'-reclamefilmpjes van Apple.
Microsoft zelf stelt dat Vista het veiligste besturingssysteem is en dat de verkoop ervan naar verwachting is. Voorganger Windows XP is echter nog het meestgebruikt; het bijna twee jaar oude Vista heeft een marktaandeel van tien procent. Toch is perceptie ook krachtig: gebruikers waren best enthousiast over Vista in een recente 'Pepsi-proef' die Microsoft hield met de zogenaamd volgende versie van Windows, codenaam Mojave.
Grappig, in de tv serie stond er altijd een oude Apple in de huiskamer.
Wat een sell-out.
sell-out 😛
joh ga jij boos lopen wezen dan strijkt hij ff 10 miljoen op.
*schud hoofd en wandelt weg
Wat ik nog het grappigst vind, is dat de perceptie zou komen door Apple reclame. Heb nog nooit zo’n reclame gezien en toch heb ik een belabberd beeld van Vista.
Jim Carey of Robins Williams waren zeker te duur.
maar wel lekker voor Seinfeld natuurlijk 🙂
Vreemd! Zo’n mega-bedrijf als Microsoft en dan zo’n grote ster op zijn retour inhuren. Zou de onbewuste associatie met het vallende mega-bedrijf (MS loopt toch deuk na deuk op de laatste jaren) ze hier soms parten spelen? Of een gevoel van verbondenheid met een 90-er jaren ster? “Those were the days my friend…”
Het lijkt me een goede zet voor Jerry Seinfeld en Apple.
Maar een melige “slemiel” inhuren om Vista een boost te geven? Waarom niet gewoon 300 miljoen uitgeven aan SP4 en ondersteuning van Windows XP als overgang naar Windows Seven? Dat zou een boost geven aan de XP verkoop. Daar kan een typisch Amerikaans bedrijf toch geen nee tegen zeggen?
De meeste zakelijke bedrijven experimenteren alleen met Vista. Een derde van de Amerikaanse zakelijke pc-gebruikers schakelt terug van Windows Vista naar Windows XP (en velen installeren gewoon een downgrade zonder de offici?le toestemming omdat Microsoft niet benadeeld wordt). ATOS gebruikte XP voor de spelen omdat de eerste Vista versie niet aan de hoge eisen voldeed en XP wel.
Slechts zo’n acht procent van alle ontwikkelaars werkt aan Windows Vista-applicaties. Dat zegt toch genoeg.
Maar goed, dit levert wel veel sketch onderwerpen op. Wat denkt u van een Cosmo Cramer als een non-conformistische Debian propagandist, Elaine Benes als verstokte Apple liefhebster en een Newman die stiekem XP met een Vista skin blijft gebruiken om geld uit te sparen. En Vista wordt natuurlijk verdedigd door de…
Vista = net zo grappig als Jerry Seinfeld