Covide komt met en nieuwe versie van zijn web-based totaaloplossing voor crm, Groupware, VoIP-telefooncentrale en websitebeheer inclusief zoekmachinetools. Bij de release van Covide 8.1 in januari van dit jaar werd vanuit de kerngroep van het project al gemeld dat versie 8.2 op dat moment al bijna klaar was.
Covide 8.2 volgt versie 8.1 op en kent een behoorlijk aantal uitbreidingen en verbeteringen. Opvallend zijn de compleet nieuwe module Campagne Management, de vernieuwde agenda en de nieuwe basis onder het adresboek.
De module Campagne Management is een complete outbound callcentre functionaliteit. Dit is mogelijk door de in Covide al aanwezige integratie van CRM, Groupware en VoIP-PBX. Deze uitbreiding zorgt ervoor, dat ook kleinere bedrijven in staat zijn om een complete en geïntegreerde marketingactie via direct mail, e-mail en telefonie zelf te organiseren en uit te voeren.
De nieuwe agenda sluit aan bij alle bekende agendastructuren en in het adresboek is de vroeger aanwezige scheiding tussen de adresgegevens op de relatiekaart en die op de businesscards eindelijk opgeheven.
Naast de genoemde zaken zijn ook kleinere verbeteringen gerealiseerd. Zo heeft de supportmodule nu de mogelijkheid om als serviceformulier voor monteurs op de weg dienst te doen. Zowel elektronisch als via print. De salesmodule is uitgebreid door vergaande integratie met de projectmodule.
Tenslotte is er de uitbreiding van de zoekmogelijkheden binnen Covide. In versie 8.2 kan met één zoekopdracht gezocht worden in adresboek, agenda, notities, e-mail, e-mailbijlagen, bestandssysteem, opgeslagen bestanden, projecten, salesitems, support- en servicegegevens en alle archieven.