Alle zakelijke b2b-producten en -resellers van Linksys worden geïntegreerd in het Cisco Channel Program. De migratie naar dit programma is voor Linksys-resellers gratis en moet hen meer voordelen opleveren bij de verkoop aan het mkb, aldus Cisco. Linksys blijft zich overigens richten op de consumentenmarkt.
Volgens Tunji Akintokun, verantwoordelijk voor de Linksys Connected Office Business Organisation, past de integratie van het Linksys Small Business Channel Partner Program goed in de Cisco Small and Medium Business (smb)-strategie. Hierbij worden alle Linksys Business Series-producten in Cisco’s smb-portfolio geïntegreerd. Volgens Cisco zijn alle producten complementair en kunnen Linksys- en Cisco-resellers hierdoor een breder portfolio aan producten en diensten verkopen, onder andere op het gebied van opslag, ip-telefonie (als onderdeel van unified communications) en netwerken, waaronder ip-surveillance oplossingen.
De migratie voor de bijna 200 zakelijke Linksys-resellers in Nederland is gratis, aldus René Oskam, director channels bij Cisco Nederland. Alle resellers die verbonden zijn aan de Linksys Partner Connection (LPC) hebben tot 16 september de tijd om zich gratis te registeren als Cisco Registered Channel Partner. Het levert volgens Oskam tal van voordelen op voor de zakelijke Linksys-reseller, zoals het gebruik van demoapparatuur, trainingen, incentives, verkoopondersteuning via Cisco Small Business Market managers, lead-generatie en toegang tot marketingtools, zoals Cisco Campaign Builder en Cisco Partner Central.
Volgens Oskam is er een grote rol weggelegd voor de Linkys-distributeurs. Dat zijn Ingram Micro, Tech Data, Comstor en Actebis. "Zij zullen partners helpen en betrekken bij de migratie. De Linksys-resellers worden aangemoedigd om deel te nemen aan het Cisco SMB Select-programma, waar al honderden resellers lid van zijn."
Voor meer informatie kunnen Linksys-resellers terecht op www.cisco.com/go/linksyspartner