Autonomy maakt bekend dat de software en hosted services voor end-to-end eDiscovery en archivering nu ook het archiveren en doorzoeken van Pin-to-Pin en sms-berichten, verstuurd via de Blackberry, ondersteunt. Dit helpt risico's te managen en te voldoen aan strikte regelgeving, zoals de Federal Rules of Civil Procedure (FRCP).
De oplossingen van Autonomy voor archivering en eDiscovery ondersteunen meer dan duizend verschillende typen data, zoals multimedia bijlagen, afbeeldingen, instant messages, BlackBerry pin-to-pin berichten, sms, audio en videologs. Het terugvinden van relevante informatie in deze data voor risicomanagement kan met de Autonomy oplossingen worden geautomatiseerd, dankzij een conceptueel begrip van de betekenis van boodschappen en data.
Standaard BlackBerry e-mail komt binnen via de servers van de organisatie, zodat het kan worden gemonitord en opgeslagen voor compliance doeleinden en information governance. Sms en pin-to-pin berichten worden echter direct tussen twee BlackBerry toestellen verstuurd en worden niet opgenomen in de systemen en servers van organisaties, waardoor deze communicatie compleet privé en dus niet te managen is. Deze vormen van communicatie kunnen organisaties blootstellen aan datalekken en dus compliancy risico's.
De technologie van Autonomy wordt door financiële- en overheidsinstellingen steeds meer gebruikt voor beheer en eDiscovery van communicatie via de BlackBerry. De Meaning-Based Computing technologie analyseert en categoriseert automatisch berichten die binnenkomen op de BlackBerry RIM server, waardoor ook SMS en pin-boodschappen worden vastgelegd. De gededupliceerde berichten worden gearchiveerd in het schaalbare en veilig geconsolideerde archief. Elke boodschap wordt voorzien van bedrijfsgerelateerde metadata voor een snel en kosteneffectief overzicht, het beheer op lange termijn, potentiële juridische situaties en eDiscovery.