Polycom, specialist in Unified Communications, introduceert de Polycom Converged Management Application (CMA). Hiermee speelt de ontwikkelaar in op de groeiende vraag naar video- en telepresence-oplossingen. Het biedt gebruikers van desktop-, groeps- en telepresence-oplossingen meer gebruiksgemak. CMA Desktop is een belangrijk onderdeel van de oplossing.
Converged Management Application (CMA) van Polycom is een uitgebreide beheeroplossing voor videonetwerken. Bedrijven kunnen hiermee op een eenvoudige en veilige manier grote visuele communicatieapparaten implementeren, inzetten en beheren. Polycom CMA biedt it-managers controle over alle desktop-, groeps- en telepresence-oplossingen verspreid over hun bedrijf. Het ondersteunt het stroomlijnen van workflows door centraal beheer van conferenties, apparatuur en systemen, en door gatekeeping-, planning- en directory-beheer. It-beheerders kunnen software-updates automatiseren, eindpunt- en infrastructuurfuncties toewijzen op basis van beleidsregels en het beheer van netwerkbandbreedte op basis van netwerktypologieën, businesseisen en operationele behoeften stroomlijnen.
CMA Desktop is een belangrijk element binnen de Polycom CMA-beheerapplicatie. Deze desktopvideosoftware biedt gebruikers de mogelijkheid om een contactlijst samen te stellen vanuit een directory van hun organisatie. Vervolgens kunnen ze eenvoudig een videogesprek opzetten door op de contactnaam te klikken. Willen ze in één oogopslag zien of iemand aanwezig is (online, offline, bezig, beschikbaar et cetera), dan is ook dat geen probleem met de applicatie. Polycom CMA Desktop maakt deze informatievoorziening inzichtelijk en verbindt gebruikers indien mogelijk door naar andere gebruikers of naar videoconferencing-systemen die wel beschikbaar zijn.
CMA en CMA Desktop sluiten aan op de Polycom VC2-visie: video als een onderdeel van Unified Communications binnen het bedrijf. De nieuwe oplossingen vormen de basis voor toekomstige integratie met oplossingen van Polycom Unified Communications-partners als Avaya, IBM, Microsoft en Nortel.