Als Apple wil groein in de zakelijke markt, dan moet het bedrijf daarvoor eerst een strategie ontwikkelen. Dat zegt Forrester. Dit is het moment om marktaandeel van Windows af te snoepen, maar het analistenbureau verwacht niet dat Apple daar momenteel toe in staat is.
"Het is tijd voor Apple om zijn zakelijke strategie uit te rollen, als het er één heeft." Dat schrijft Forrester-analist Thomas Mendel in een onderzoek naar besturingssystemen op de zakelijke markt. Hij denkt dat dit het moment voor Apple is om te groeien in de zakelijke markt, maar verwacht niet dat het ook gebeurt.
Macintosh had in juni een zakelijk marktaandeel van 4,5 procent, terwijl dat in januari nog 3,7 procent was. Forrester verwacht niet dat het aandeel van Apple in het bedrijfsleven op korte termijn verder stijgt. "In een bedrijf doen niet de eindgebruikers, maar de it-afdeling, de aankopen," schrijft Mendel.
Forrester adviseert gebruikers om te wachten met de implementatie van Vista en te wachten op Windows 7 dat uitkomt in 2010. Mendel: "Wie weet heeft Apple tegen die tijd ook een plan voor zakelijk gebruik klaar. Snow Leopard gaat in ieder geval de goede kant op."