Softwareontwikkelaar LiveCom zet de X-HUB op de Nederlandse markt. X-HUB is een aanvulling op de 5G Engine, een platform voor klantinteractie dat het mogelijk maakt gegevens van alle verschillende communicatiekanalen te integreren. De toevoeging van de nieuwe applicatie X-HUB maakt een verbinding mogelijk tussen het LiveCom-softwareplatform en de traditionele hardware pbx-telefooncentrale.
Traditionele callcenters zijn sinds de opkomst van internet veranderd in ‘contactcenters'. Al jaren vindt het klantcontact niet alleen telefonisch plaats, maar ook via internet en e-mail. Omdat veel bedrijven nog met pbx-telefooncentrales werken, heeft LiveCom X-HUB ontwikkeld, dat ook de traditionele telefooncentrale aan de 5G Engine koppelt.
Met X-HUB hoeven callcenteragents telefoongesprekken via de traditionele centrale niet langer handmatig samen te vatten en in het systeem in te voeren. X-HUB zorgt ervoor dat de gesprekken automatisch in het klantprofiel worden geregistreerd. Door de verschillende communicatiemomenten in de klanthistorie bij te houden wordt het klantprofiel steeds verder opgebouwd.