Pegasystems, leverancier van business process management software, introduceert een nieuw Claims Servicing Backbone (CSB) framework. Dit framework versnelt de afhandeling van claims door processen te automatiseren die voorheen handmatig werden uitgevoerd door meerdere afdelingen en vanuit meerdere systemen.
CSB van Pegasystems biedt, als totaaloplossing voor het beheren, volgen en rapporteren van declaraties door verzekerden, een intelligente manier van claimverwerking. Dit in combinatie met real-time statistieken en analyses. Door het proces te automatiseren en de workflow tussen de verschillende departementale ‘eilandjes' te garanderen, zorgt CBS voor een daling van de afhandelingstijd en kosten. Daarnaast verbetert de afhandeling, compliance en tevredenheid van klanten.
De architectuur van het framework biedt een verzekeraar mogelijkheden een bedrijfsproces selectief en op specifieke onderdelen aan te passen en het vervolgens binnen de hele organisatie door te voeren. Verzekeringsbedrijven kunnen starten met het verbeteren van het proces voor het afhandelen van wegsleepclaims en dit uitbreiden naar het vervangen van ramen. Uiteindelijk kan het systeem, met toestemming van het management, voor meer complexe gebieden worden toegepast. Zo ontstaat een oplossing voor de hele organisatie zonder werkonderbrekingen.