De komende drie jaar wil Genesys zijn positie in de markt verstevigen door zijn contactcentertechnologie breder bij bedrijven neer te zetten. Luc Zuidhof, vice president Noord-Europa bij Genesys, denkt die klus vooral met partners te kunnen klaren.
De mogelijkheid van volledige en naadloze interactie-integratie, ongeacht het gebruikte medium telefoon, e-mail of web, is belangrijk voor bedrijven die consistente communicatie met hun klanten zoeken. Contactcentertechnologie kan de brug slaan naar andere afdelingen binnen bedrijven (bijvoorbeeld de backoffice) en een 360-graden klantbeeld bieden.
Zuidhof legt uit: "Het is een interessante markt voor bedrijven die met grote system integrators werken." Partners moeten eindklanten kunnen overtuigen van een bredere inzet van het contactcenterconcept. Zuidhof denkt dan aan integratie tussen onder andere autorisatieprocessen, workflowmanagement en informatievoorziening, hetgeen gebeurt volgens het Business Process Routing concept. "In Nederland wordt bij de vele bestaande klanten enthousiast gereageerd op dit concept", meent Zuidhof.
Genesys, in samenwerking met zijn business partners, wil bij ondernemingen eveneens zijn Dynamic Contact Center visie realiseren. Dit concept stelt ondernemingen in staat om op dynamische wijze de juiste balans te vinden tussen kosten, kwaliteit en verhoging van commerciële slagkracht van het contact center.
In januari is bij Genesys een channelmanager voor de regio aangesteld om de expertise op gebied van contactcenters in het kanaal uit te breiden. Het zes-koppen-tellende Benelux verkoopteam biedt ook ondersteuning. Wereldwijd werkt Genesys samen met global partners waaronder Accenture, Alcatel-Lucent, Siemens, IBM Global Services, Microsoft, Oracle en SAP. In de Benelux wordt naast deze global partners onder meer samengewerkt met DDM Consulting, LogicaCMG, NextiraOne en Dimension Data.