F-Secure, wereldwijd leverancier van ‘Security as a Service’, heeft zijn partnerprogramma met twee resellers uitgebreid. Datavisual en Nalta Consultancy zijn de twee nieuwkomers die voor het leveren van anti-virusoplossingen in het programma tot het hoogste niveau zijn opgenomen.
Hiermee komt het aantal Gold-partners voor de Nederlandse markt op een totaal van drie. Het trainingsprogramma dat de kersverse ‘Gold Partners’ hebben afgelegd, richt zich volledig op de licentieproducten, de Managed Services- en de Messaging Security Gateway-dienst (MSG – bescherming van de mailomgeving) die F-Secure biedt. Mede door de komst van het PSB-productaanbod (Protection Service for Business) waarmee resellers een Managed Service-dienst naar de eindklant kunnen leveren, hebben beide partners zich gecertificeerd om de hoogste status te behalen. Naast de in-house expertise kunnen de Gold-partners voor ondersteuning en R&D direct contact met het hoofdkantoor van F-Secure in Finland onderhouden.
"We zijn zeer verheugd met deze twee nieuwe resellers binnen ons partnerprogramma", zegt Maurice Straver, Channel Manager voor F-Secure in Nederland. "DataVisual en Nalta Consultancy voldoen beiden aan de eisen die wij aan onze hoogst haalbare certificeringsprogramma stellen. PSB, de Managed Services-dienst die wij onlangs hebben geïntroduceerd, was een van de voornaamste en doorslaggevende factoren waarom beide organisaties voor F-Secure hebben gekozen."
DataVisual is een IT-bedrijf dat is gespecialiseerd in softwareontwikkeling en automatiseringsoplossingen voor het Midden- en Kleinbedrijf (MKB). Door de brede vakkennis en nauwe samenwerking met diverse partners kan Datavisual een totaaloplossing bieden voor netwerken, procesautomatiseringen en webpromotie. Door de focus op het PSB-model van F-Secure is DataVisual in staat het totaaloverzicht te houden over alle systemen die gebruik maken van deze software, waarbij het bedrijf adequaat actie kan ondernemen in geval van calamiteiten.
Nalta Consultancy is een professionele technische organisatie die ICT-architectuur, systeembeheer, service en beveiliging biedt. Van implementatie op projectniveau tot en met het totale beheer en optimaal servicemanagement. Iedere melding komt binnen bij de servicedesk, dat hiermee het 24/7-portaal voor service, onderhoud en calamiteiten vormt. Door deze indeling van de serviceorganisatie is de klant verzekerd van professionaliteit op ieder niveau. De servicedesk is het volledig geïntegreerde systeembeheer.