iPass, leverancier van mobiliteitsdiensten , maakt bekend dat Sony Ericsson de oplossing iPass Mobile Office wereldwijd uitrolt naar al zijn werknemers die op afstand werken.
Sony Ericsson heeft overal ter wereld kantoren, inclusief Nederland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, India, Japan, China en de Verenigde Staten. iPass Mobile Office is een dienst die het beheer van mobiliteit over elk type internetverbinding integreert. De dienst optimaliseert mobiele toegang, maakt het centraal beheer van mobiele apparaten en verbindingen mogelijk en helpt bedrijven om grip te krijgen op de uitgaven van eindgebruikers aan mobiliteit.
Gebruikers kunnen verbinding maken met de iPassConnect Mobility Manager, die hen een eenvoudige en consistente gebruikerservaring biedt via alle typen internetverbindingen, toegangstechnologieën en platforms voor laptops en handheld apparaten.
iPass is een logische keuze geworden voor bedrijven die over een groot mobiel personeelsbestand beschikken vanwege de gebruiksvriendelijkheid en het uitgebreide wereldwijde Wi-Fi-netwerk, dat inmiddels meer dan 100.000 Wi-Fi-hotspots (waarvan meer dan 50.000 in Europa) en dekking in meer dan 550 luchthavens omvat. Andere hotspot-locaties zijn onder andere hotels, cafés, restaurants en winkels.
"Klanten zoals Sony Ericsson vragen om een oplossing die hun mobiele medewerkers de flexibiliteit biedt om onderweg toegang tot bedrijfsgegevens te krijgen en tools bezorgt waarmee zij controle kunnen houden over de mobiliteitskosten – en dat is precies wat iPass te bieden heeft," aldus René Hendrikse, algemeen directeur van iPass EMEA. "We beschikken over een zeer sterk lokaal team om onze activiteiten in Noord-Europa en het uitgebreide netwerk van iPass-ready breedbandlocaties over de hele wereld te ondersteunen. We zien ernaar uit om in de toekomst de samenwerking met Sony Ericsson uit te breiden naarmate hun toegangsvereisten zich verder ontwikkelen."
iPass biedt verder uitgebreide trainingsprogramma’s aan als onderdeel van het dienstenpakket, inclusief online training op maat en een wereldwijd helpdeskprogramma voor ondersteuning op locatie. Met name bij grootschalige implementaties garandeert deze aanpak dat elke gebruiker op adequate wijze gebruik kan maken van de iPass Mobile Office dienst, waarmee de behoefte voor ondersteuning drastisch wordt teruggedrongen en de productiviteit wordt verhoogd.