Server- en pc-leverancier Dell introduceert een nieuwe dienst waarmee bedrijven hun storagemanagement en databeveiliging kunnen verbeteren. Daarnaast helpt de onderneming bij het opzetten van effectieve herstelprocedures en de implementatie van back-up herstelprocessen. Deze diensten zorgen ervoor dat bedrijven oude en nieuwe data beter kunnen managen door het groeiende gebruik van Web 2.0 technologieën.
Dell gaat steeds meer als dienstverlener optreden. Met de nieuw geïntroduceerde service biedt het bijvoorbeeld implementatie van de zogenoemde tiered-storage infrastructuur, waarmee gebruikers minder kritische data kunnen verplaatsen naar een andere sectie, om kosten te verlagen. Verder zijn er verbeteringen op het gebied van back-up en herstelomgeving om snel te signaleren en klanten te helpen hun activiteiten te stabiliseren en te optimaliseren. Ook planning, ontwerp en implementatie van rampherstel voor beveiliging en terughalen van data in het geval van een crisis behoort tot de diensten.
Daarnaast zal Dell, in een partnership met GlassHouse Technologies, een it-ramp herstelplan ontwerpen en implementeren. Dit plan helpt bedrijven te beschikken over de mensen, processen en tools die nodig zijn voor het herstellen van de it-structuur in het geval van een crisis. Dell kan ook het beheer van verschillende typen back-upomgevingen vereenvoudigen door het aanbieden van beheerde back-up, remote back-up monitoring en remote back-up rapporten.