Netwerkbeveiliger SonicWALL zegt sinds de overname van Aventail aanzienlijk terrein te hebben gewonnen in de zakelijke sector. Aventail levert oplossingen voor toegangsbeveiliging op afstand. Matt Medeiros, CEO van SonicWALL, blikt terug op het afgelopen jaar en is te spreken.
In het afgelopen jaar zegt netwerkbeveiliger SonicWALL flink aan de weg te hebben getimmerd naar de zakelijke markt. Het portfolio voor zakelijke oplossingen is uitgebreid, er is een ruimere verkoopstrategie opgezet en de vendor zegt ondersteuning voor klanten en partners te hebben verbeterd.
"De drijvende kracht achter onze bedrijfsvisie is dat de noden van bedrijven en kleine businesses nagenoeg samenvallen: hoe groot of klein de organisatie ook is, klanten willen goedkope en gebruiksvriendelijke oplossingen met de beste ondersteuning en diensten", zegt Matt Medeiros, ceo van SonicWALL. "We zagen een geweldige kans om onze business en die van onze channelpartners uit te breiden door een heel nieuwe markt aan te boren."
Na de Aventail-acquisitie heeft SonicWALL een volledig nieuwe lijn van utm-oplossingen (unified threat management) op maat voor bedrijven ontwikkeld. De oplossingen van SonicWALL omvatten de NSA-reeks (Network Security Appliance), SSL VPN-producten en e-mailbeveiliging, beheerd via SonicWALLs Global Management System.
Directe aanpak Aventail uitdaging
SonicWALL heeft zijn "go-to-market"-strategie herzien door de expertise van Aventail in bedrijfsverkoop te combineren met de meer dan 10.000 channelpartners van SonicWALL. "Voor zijn uitbreiding op de markt van bedrijven stond SonicWALL voor de uitdaging om de directe verkoop van Aventail te laten aansluiten op zijn eigen channel-strategie", zegt Michael Suby van Frost & Sullivan’s analyse-tak Stratecast. "Het voorbije jaar hebben we gezien hoe SonicWALL zijn volle gewicht achter de overname heeft gezet – waarbij het de verworven bedrijfstechnologie met zijn eigen NSA-producten aanvulde. Dit heeft op zijn beurt nieuwe kansen gecreëerd voor zijn channel partners door de waaier van producten uit te breiden die ze kunnen verkopen én ondersteunen."
Om deze nieuwe kansen te consolideren migreerde SonicWALL zijn interne productondersteuning en ging over op een 24/7 supportmodel. De onderneming opende ook een Partner Center of Excellence dat alle aspecten van SonicWALL’s channel-verkoop, ondersteuning, marketing en opleiding onder één dak samenbrengt, zodat de partners er een ‘one-stop shop’ vinden voor hun klanten.