Leverancier van laptop-accessoires Abbrazzio heeft McDOS, dat onlangs door Copaco is overgenomen, aangesteld als distributeur om in Nederland zijn laptoptassen te vermarkten.
Het is de eerste nieuwe distributieovereenkomst sinds bekend werd dat Copaco McDOS heeft overgenomen. De Nijmeegse distributeur zal als zelfstandige tak binnen Copaco blijven functioneren. De overname is nog niet rond: daar moet het NMA nog uitspraak over doen, aldus Stasiu Teunissen, marketing manager bij McDOS. Hij verwacht dat Copaco-resellers in de toekomst ook toegang zullen hebben tot de nieuwe lijn in het McDOS-portfolio, als de overname eenmaal rond is. Voor McDOS is Abbrazzio een aanvulling op het assortiment.
"Er zijn een aantal belangrijke verschuivingen waar de reseller met veel succes op in kan spelen. De markt voor draagbare ict-producten heeft een grote vlucht genomen en is niet meer weg te denken in ons lifestyle-beeld. Dit stelt natuurlijk nieuwe eisen aan design en functionaliteit. Abbrazzio speelt hier met zijn trendy en breed inzetbare tassen op in." McDOS en 2l international, waar Abbrazzio deel van uitmaakt, werken al enkele jaren samen.
Frank van Leeuwen, sales manager Benelux bij Abbrazzio is "zeer verheugd" met deze samenwerking. "McDOS ervaren wij altijd als snel en flexibel en dat is precies wat we nodig hebben met de groeistrategie van Abbrazzio in Nederland." Die groei moet vooral komen uit een betere positionering van het merk in het kanaal en de retail.