Fujitsu Siemens Computers heeft met de Questra IDM Application Suite een nieuwe generatie ict-services op de markt gezet. Dit is een auto-intelligente oplossing op het gebied van remote support. Er wordt gebruik gemaakt van Fujitsu Siemens Computers’ eigen ontwikkeling Auto Immune Systems (AIS) voor bedrijfskritische IT-processen.
Met de intelligente Questra software agents, die als een waarschuwingssysteem werken, zijn alle Fujitsu Siemens Computers producten en diensten getransformeerd in service-enabled systemen waarbij problemen direct worden verholpen of zelfs voorkomen, zonder interventie op locatie.
Zo ontstaat de mogelijkheid om proactief problemen te detecteren en te verhelpen. Questra zal op elk computersysteem dat door Fujitsu Siemens Computers wordt gemaakt of ondersteund, worden ingezet, om te beginnen met zijn PRIMERGY servers.
Richard Schlauri, Executive Vice President Infrastructure Services bij Fujitsu Siemens Computers: "De complexiteit en dynamiek van IT-systemen en infrastructuren neemt nog altijd toe. Om de beschikbaarheid en beveiliging van computers en data centers te verbeteren, is actuele en gedetailleerde informatie essentieel. Op dit moment gaat het nog om een innovatie, maar ik weet zeker dat deze technologie heel snel een standaard wordt in de IT-service markt."
Met de introductie van intelligente hardware-management voor IT-systemen en omgevingen, is Fujitsu Siemens Computers een partnership aangegaan met Questra Corporation, een leverancier van Intelligent Device Management (IDM) en de eerste partner die investeringen ontving vanuit het SAP NetWeaver Fund program. Een van de belangrijkste voordelen van de Questra-oplossing is de uitgebreide mogelijkheid om problemen op te lossen. Hiervoor wordt gedetailleerde, accurate data over incidenten en systeemconfiguratie in een systeem met SAP Customer relationship Management (SAP CRM) applicatie verzameld en opgeslagen.