Atos Origin hoopt nieuwe ict'ers te werven via de wedstrijd Battle of Concepts. Na Fortis en Hogeschool Utrecht is het de eerste ict-dienstverlener die het ideeënplatform gebruikt om personeel aan te trekken.
De ranglijsten van de ideeënwedstrijd Battle of Concepts zijn vooral bij recruiters populair. Dat zegt initiatiefnemer Joost Dekkers. Atos Origin is de eerste ict-dienstverlener die het platform aangrijpt om nieuw personeel te vinden.
Hbo- en wo-studenten en -starters kunnen via de website van Battle of Concepts ideeën aandragen voor vraagstukken waarmee bedrijven te maken hebben. De suggesties kunnen variëren van ideeën voor een marketingcampagne tot het zoeken naar oplossingen voor technische en maatschappelijke vraagstukken.
Atos Origin vraagt deelnemers een wervingsstrategie voor het bedrijf te bedenken. De dienstverlener hoopt een manier te vinden om honderd ict'ers aan te trekken. De werknemers waarnaar Atos Origin zoekt, moeten minimaal een jaar ervaring hebben met bijvoorbeeld Java, SAP of Oracle.
Op zoek
"Om het komend jaar alle uitdagende projecten succesvol te kunnen opzetten en afronden, is onze organisatie hard op zoek naar startende en ervaren it'ers", zegt Atos Origins recruitment manager Tjerk Jansen. "Met het inzetten van de battle verwachten wij nieuwe ideeën en inzichten te krijgen over hoe wij op een originele en prikkelende wijze deze it'ers aan ons zouden kunnen binden."
Battle of Concepts' initiatiefnemer Joost Dekkers begrijpt waarom het platform in trek is bij de recruiter. Volgens Dekkers laten de ranglijsten duidelijk zien welke onderwijsinstellingen over innovatieve studenten beschikken. "De kwaliteit van de inzendingen neemt toe", aldus Dekkers. "De rankings worden vooral door recruiters gewaardeerd, omdat zij snel toegang hebben tot slimme studenten."