Microsoft start een nieuw Vista reclameoffensief tegen de concurrentie. Volgens de leverancier is een ‘stille meerderheid’ van gebruikers tevreden over Vista.
Microsoft Windows Vista is door de concurrentie door de modder gehaald, maar Microsoft werkt aan een tegenoffensief dat onder andere vorm krijgt van een advertentiecampagne. Met partners wordt Vista een succes. Dat was de boodschap van Brad Brooks, corporate vice president Windows Consumer Products tijdens de Worldwide Partner Conference 2008 in Houston. Hij probeerde de negatieve sfeer rond Vista te breken en moedigde partners aan meer Vista te verkopen. Microsoft zegt veel geld te reserveren voor advertentiecampagnes als tegenwicht tegen campagnes van ‘luidruchtige concurrenten’ zoals Apple, die een campagne voert met ‘I’m a PC, I’m a MAC’.
Volgens Brooks is Vista goed beveiligd en is een ‘stille meerderheid’ van gebruikers tevreden. Brooks zei dat Vista 20 procent minder security-problemen heeft dan XP in 2007. Vista vangt 60 procent minder malware dan XP SP2. Volgens hem wordt Vista en de opvolger Windows 7 ‘nog veel beter’.
Brooks gaf toe dat Vista in architectuur verschilt met zijn voorgangers. Maar de architectuur zal ook in het nieuwe besturingssysteem Windows 7 worden gecontinueerd, dat ergens in 2009 of 2010 wordt gelanceerd. Partners die investeren in Vista doen dan ook alvast kennis op rond Windows 7, aldus Brooks.
Nieuwe initiatieven zoals Microsoft’s Windows Vista Compatibility Center en het Vista Small Business Assurance-programma (alleen in Noord-Amerika) moet de invoering van Vista versnellen, aldus Brooks