Samsung start op 25 augustus 2008 in Nederland met de verkoop van notebooks voor thuis- en zakelijk gebruik. Door een langere garantietermijn en goede service wil Samsung in 2010 een top vijf speler worden in de Nederlandse markt voor notebooks.
Samsung gaat vanaf 25 augustus 2008 notebooks voor zakelijk en thuisgebruik leveren op de Nederlandse markt. Hiermee breidt de leverancier zijn productportfolio van ict-producten en de consumentenelektronica uit. Samsung verwacht in 2010 in de top vijf van notebookfabrikanten in Nederland te staan.
Bijna 80 procent van alle notebookcomponenten wordt door Samsung zelf ontwikkeld en geproduceerd. Dat moet zorgen voor een hoge kwaliteitsstandaard en, omdat de leverancier het productieproces en de assemblage in eigen handen heeft, moet snel kunnen worden ingespeeld op de wensen uit de verkoopkanalen.
Samsung zegt in landen als Duitsland en Groot-Brittannië al succesvol te zijn met notebooks vanwege de kwaliteit, prestaties, ontwerp en service. Volgens de leverancier blijkt uit tevredenheidsonderzoek dat 84 procent van de klanten bij de aanschaf van een nieuwe notebook opnieuw voor het merk zal kiezen.
Uitbreiding productaanbod
Jos Beernink, directeur van de IT-divisie bij Samsung Benelux, zegt over toevoeging van notebooks aan het assortiment van de Koreaanse leverancier: "Belangrijke spelers in zowel de retail als de zakelijke markt hebben aangegeven onze notebooks te willen toevoegen aan het assortiment." Volgens Beernink vormt de ervaring in de markten voor beeldschermapparaten en de printers een goede basis om het productaanbod uit te breiden met notebooks.