Fujitsu Services België verzorgt de komende vier jaar het beheer van de ict-infrastructuur, de helpdesk en ict-projectmanagement bij een onderdeel van de Europese Commissie (EC). Het contract heeft een waarde van 16,4 miljoen euro. Dat meldt Datanews.
Fujitsu Services staat de komende vier jaar in voor de helpdesk, het infrastructuurbeheer, de gebruikersondersteuning en het ict-projectmanagement van het directoraat-generaal Buitenlandse betrekkingen van de Europese Commissie. De dienstverlener won de overeenkomst na een aanbesteding waarbij twee andere kandidaten betrokken waren. De namen van de bedrijven die achter het net visten zijn niet bekendgemaakt. Het contract heeft een waarde van 16,4 miljoen euro. Aanvankelijk raamde de Commissie het bedrag voor de uitbesteding op 15 miljoen euro.
De helpdesk biedt tweede- en derdelijnsondersteuning aan ict-medewerkers van de verschillende delegaties binnen het directoraat-generaal. Bij delegaties waar geen ict-medewerker werkt, moet ook eerstelijnsondersteuning worden gegeven aan ambtenaren.
Infrastructuur
Fujitsu Services is ook verantwoordelijk voor het beheer van de ict-infrastructuur. Die bestaat uit ongeveer vierhonderd servers, 4800 desktops, 550 laptops, duizend lokale printers, 750 netwerkprinters, vierhonderd pda's, negentig videoconferencingsystemen en een complex computernetwerk (lokaal en WAN).
"De huidige ict-infrastructuur en ondersteuning van de delegaties zullen de komende jaren waarschijnlijk ingrijpend veranderen en de gevraagde ict-diensten zullen dus mee veranderen", licht de Commissie toe. "Daarom is voor een dienstverlening op basis van beschikbare tijd en middelen gekozen."