Adobe Systems Incorporated heeft Fred GM Janssen benoemd tot Senior Director Field Marketing EMEA. In deze functie is Fred Janssen verantwoordelijk voor de marketingprogramma’s van Adobe in de EMEA-regio.
"Fred Janssen heeft een uitstekende reputatie op het gebied van marketing en zijn kennis en ervaring zal van onschatbare waarde zijn voor de ambitieuze groeiplannen van Adobe in EMEA", zegt Ricky Liversidge, Vice President Worldwide Field Marketing. "De EMEA-regio vertegenwoordigt meer dan 30% van Adobe’s totale omzet en met Fred hebben we een sterke aanjager om deze groei voort te zetten."
Voordat Fred Janssen in dienst trad bij Adobe was hij werkzaam als hoofd Field Marketing EMEA bij IBM’s Enterprise Content Management-divisie. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de marketing van de ECM-producten en -diensten van IBM. Janssen trad in dienst bij IBM na de overname van FileNet Corp. Voor FileNet werkte hij bij PeopleSoft, waar hij ook verantwoordelijk was voor EMEA Field Marketing. Fred Janssen was bovendien Vice President of Global Marketing Operations bij Genesys Telecommunications Laboratories. Ook was Janssen zeven jaar actief voor het Nederlandse leger.
"Het is een spannende tijd om in dienst te treden bij een bedrijf dat op het gebied van technologie en bedrijfsstrategie blijft innoveren", zegt Fred Janssen. "Ik ben vastberaden om de verkoop- en marketingactiviteiten verder uit te breiden en te zorgen voor consistentie en een nog betere klanttevredenheid binnen de regio. Ook wil ik Adobe’s enterprise, creatieve en mobiele software-oplossingen sterk positioneren in de markt en daarnaast uitgebreide marketingprogramma’s opzetten voor onze partners."