NEC Philips Unified Solutions heeft het team dat haar belangrijkste partner, KPN, op verkoopgebied ondersteunt, uitgebreid met Richard Schuit, Dennis Schrauwen en Patrick Bleau.
Richard Schuit wordt als Sales Manager verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten met en via KPN. Bleau en Schrauwen worden als Partner Opportunity Manager verantwoordelijk voor het versterken van de relatie met KPN en het ontwikkelen van sales activiteiten met KPN bij nieuwe klanten.
De drie nieuwkomers hebben voordat zij bij NEC Philips in dienst traden ruime ervaring in de ICT branche opgedaan. Vanaf 2004 werkte Schuit als Business Unit Manager Communication Services bij Triple P. Daarvoor was hij 15 jaar werkzaam in Sales en Consultancy functies bij onder meer Lacis Telematics en later CSS Telecom. Bleau werkte hiervoor 13 jaar bij KPN in diverse Sales-functies en aansluitend een aantal jaren bij Microsoft. Schrauwen was na zijn studie Commerciële Economie werkzaam als Account Manager Finance bij Newtel Essence.
Richard Schuit: "NEC Philips is een van de grootste partners van KPN op het gebied van bedrijfstelefonie. Ik zie het als een interessante uitdaging om deze relatie te versterken en de commerciële successen nog verder te vergroten. Ik zie daarvoor veel mogelijkheden. NEC Philips heeft, sinds de joint venture van Philips met NEC van start is gegaan, interessante ontwikkelingen doorgemaakt. Het bedrijf voert tegenwoordig het innovatieve portfolio waarmee NEC wereldwijd marktleider is op het gebied van bedrijfstelefonie en investeert daarnaast volop in de vertrouwde SOPHO iS3000 (bij velen beter bekend als Vox SOPHO). Deze oplossing is met de laatste hard- en software ontwikkelingen weer helemaal futureproof. Ook een veelzijdige applicatie als BusinessConnect is een ijzersterke oplossing waarmee we veel eindklanten overtuigen om voor NEC Philips te kiezen."
"Ik ben erg blij met deze versterking van ons KPN-team," zegt Tonko Wedda, Regional Managing Director voor Frankrijk en Benelux bij NEC Philips. "Gezamenlijk met onze strategische partner KPN willen wij ons gezicht naar de markt nadrukkelijker vorm geven. Nieuwe ontwikkelingen als Unified Communications vragen om meer betrokkenheid vanuit de leverancier in het verkoopproces. De klant ziet ook graag dat wij commitment tonen en dat wordt met deze teamuitbreiding alleen maar sterker."