KPN zoekt de grootste ict-held van Nederland. Het bedrijf doelt daarmee op ‘informele ict-adviseurs' die binnen hun vriendenkring hulp bieden op het gebied van automatisering.
Ondernemers met een ict-probleem kloppen niet direct aan bij een automatiseerder. Ze vragen eerst vrienden, kennissen of familieleden om hulp. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van KPN. Daarom gaat het telecombedrijf ‘informele ict-adviseurs' onder de aandacht brengen met de actie ‘Ben jij de grootste ICT-held van ondernemers?'.
Het onderzoek toont aan dat ondernemers bij ICT-vragen meestal een vriend of kennis (32%), een oud-collega (24%) of een familielid (20%) inschakelen. Iets meer dan tien procent van de ondernemers kiest wel voor de hulp van een professional.
Om aandacht te besteden aan de grote hoeveelheid informele ict-adviseurs, zoekt KPN naar ‘de ict-held die de opvallendste of bewonderenswaardigste prestatie heeft geleverd'. Adviseurs die daarvoor in aanmerking denken te komen, kunnen een vragenlijst invullen over de problemen waarmee zij geconfronteerd worden. De vragen gaan onder meer over het virusvrij maken van computers, het vergroten van opslagruimte en het maken van back-ups. Ook kunnen ze hun grootste heldendaad invullen.
De winnaar ontvangt levenslang een gratis Software Online-pakket en een smartphone.
Hmm hoeveel mensen zouden hier op reageren?
Bovendien is het meer een soort van zelfverheerlijking.. dan een verkiezing op deze manier 🙂 (en uiteindelijk enkel maar een manier om veel informatie te verzamelen.. in ruil voor een softwarepakket en een telefoon die de gemiddelde ict-er over het algemeen toch al heeft.)
Is het wel waar? Ik vind ruime vermeldingen van dit artikel maar geen enkele link naar het aanmeldformulier, ook niet op de KPN site. Die zwijgt in alle talen over deze “actie”
check de volgende link:
http://www.bright.nl/promotion-ben-jij-de-ict-held-van-nederland
succes