Pecoma sponsort het Groningse ijshockeyteam de Pecoma Grizzlies. De naam van het bedrijf staat groot in logo en daarom groot in het ijs. Vooral de Groningse werknemers zijn trots op de sponsoring.
Wat sponsoren jullie precies?
Karen Kaitjily-van Noort: "Wij sponsoren de Pecoma Grizzlies, het eerste team van de ijshockeyclub uit Groningen."
Wat houdt het sponsorcontract in?
We sloten vorig jaar een sponsorcontract af voor de komende drie jaar. Wij zijn hoofdsponsor van de Pecoma Grizzlies, dat betekent dat onze naam aan de clubnaam wordt gehangen. Het ijshockeyteam wil binnen drie jaar op het hoogste niveau spelen. Wij willen de club helpen te groeien.
Hebben jullie zelf de club gezocht of zijn jullie benaderd?
We zijn zelf op zoek gegaan naar een team of sport. We zochten een club in het noorden van het land, want daar hebben we een grote vestiging. We wilden iets terugdoen voor de medewerkers daar en natuurlijk ook wat meer naamsbekendheid creëren. Dit team heeft, net als wij, de ambitie om te groeien.
Maar ijshockey staat ook bekend als een harde sport?
Zij willen, net als de wij, werken aan dat imago. IJshockey is namelijk ook een snelle sport en het is zeker zo belangrijk dat het team elkaar aanvoelt. Het kan inderdaad een krachtige sport zijn, maar het is ook mooi om de daadkracht in combinatie met die voelkracht te laten zien.
Hoeveel geld betalen jullie voor het contract?
Het gaat om tienduizenden euro's. Maar het is ook een contract voor drie jaar.
Wat krijgen jullie ervoor?
Onze naam is verbonden aan het eerste team. En de naam Pecoma staat ook in het logo van de Grizzlies. Dit logo staat niet alleen op de shirts, maar is ook in het ijs geslepen. Het is goed te zien dat we het team sponsoren.
Wat doen jullie rondom deze sponsoring?
We werken nu aan het organiseren van clinics voor potentiële medewerkers en onze klanten. Dat zijn clinics rondom teambuilding.
IJshockey in Nederland is groeiende en de Grizzlies hopen nieuwe spelers aan te trekken. Wij willen ze daarbij helpen door jonge spelers met ict achtergrond of interesse op te leiden en alvast een baan in onze organisatie aan te bieden. Dit plan zijn we nog in detail aan het uitwerken.
Helpt de sponsoring ook?
We hebben al een aantal mensen aangenomen die zeiden eerder nog nooit van Pecoma te hebben gehoord, maar fan zijn van de Grizzlies. Zo weten ze van ons bestaan.
Maar het allerbelangrijkste is dat de medewerkers trots zijn dat we onze naam aan de club hebben verbonden. Vooral de medewerkers in Groningen vinden dat leuk. Je moet je voorstellen dat in Groningen maar twee grote sporten zijn, voetbal en ijshockey.
Ik snap niet helemaal wat ie bedoelt met “in Groningen zijn maar 2 grote sporten. Als er een sport bij hoort (in Groningen) is het Basketbal wel, lijk mij…