Per 1 juni 2008 zal Harold Cobben de functie van Country Director Benelux gaan vervullen bij Mio Technology.
Harold Cobben heeft al ruim 15 jaar sales- en marketingervaring heeft in zowel de business-to-consumer en business-to-business markt. Hij zal bij Mio Technology verantwoordelijk zijn voor de ontwikkelingen op marketing en commercieel vlak voor het merk, alsook voor de budgetaire controle van de activiteiten in Benelux. Hij stuurt de commerciële- en marketing teams aan, als gevolg van de recente fusie tussen de merken Mio en Navman, dat beslist werd door de taiwanese group Mitac.Onlangs verliet Harold Cobben GN/Jabra, waar hij eveneens Country Manager voor de Benelux was. Na een kleine 4 jaar werkzaam te zijn geweest bij GN/Jabra is hij nu toe aan een nieuwe uitdaging. Harold Cobben ; "Het definieren van de strategie van het merk, samen met het uitvoeren ervan door de sales en marketing mensen, komt overeen met het verstevigen van de operationele teams op de europese markt, waarvan Benelux één van de prioritaire markten is."
Harold Cobben startte zijn carrière bij Mars BV, waarna hij de overstap maakte naar US Robotics/3Com, gevolgd door de functie van Sales Manager Benelux voor Kodak en HP en Sales Director bij Dunnet ITC. Daarna was Cobben eindverantwoordelijk voor Jabra Benelux en Duitsland binnen de retail tak van GN om vervolgens in mei 2007 Country Manager GN Benelux te worden voor de totale organisatie B2B en B2C.
Zou deze persoon het nu eens voor elkaar krijgen om een goed product commercieel te slopen(prijs erosie te beperken en een gezonde marge voor de dealers?
of wordt het een Tom tom volger waar niemand iets aan verdiend behalve de fabrikant!
http://www.comm-co.com