Qurius, leverancier van Microsoft Dynamics-toepassingen, heeft als onderdeel van zijn wervingscampagne ‘Qurius about Passion’ een ludieke viral ontwikkeld.
De Qurius carrièrecoach, gespeeld door Peer Mascini, geeft in dit gepersonaliseerde filmpje potentiële werknemers nuttige tips om te komen tot een juiste Work-Life Balance. Doel van deze campagne is het rekruteren van nieuwe, gedreven medewerkers, waarbij een link wordt gelegd tussen de ‘privé’ passie en een vergelijkbare gedrevenheid op het werk.
Naast Peer Mascini zijn het de medewerkers van Qurius zelf, die deze campagne een gezicht geven. Een drietal Qurius ‘Next Top Models’, te weten een kok, duikster en bergbeklimmer, brengen hun passie in beeld en geven aan hoe zij hun passie en het werk bij Qurius combineren.
Aansluitend op de viral organiseert Qurius per doelgroep (consultants, ontwikkelaars en projectleiders) een aantal activiteiten dat aansluit bij de passie van de potentiële Qurius-medewerkers, zoals een kookworkshop, duiktraining en survivalweekend. Daarnaast mag elke sollicitant die door Qurius wordt uitgenodigd voor een gesprek, een boek uitzoeken dat aansluit bij zijn of haar passie. Hieruit is een eigen Qurius boeken top 10 samengesteld.
Met deze viral wil Qurius dertig nieuwe medewerkers werven. De campagne is een opvolging van Qurius topmensen campagne in 2007, waarbij kandidaten een weekend met bergbeklimmer Ronald Naar naar de Alpen mochten. Op de site www.topmensen.com is meer informatie te vinden, zoals advertenties en verhalen van medewerkers.