Olbico introduceert een koppeling tussen actuele informatie afkomstig uit het handelsregister en Salesforce.com. Hiermee krijgen gebruikers van Salesforce.com toegang tot actuele marketing informatie over alle Nederlandse bedrijven.
Gegevens als NAWT (naam, adres, woonplaats en telefoonnummer), branche omschrijving, aantal medewerkers en of het bedrijf nog bestaat of niet kunnen met de Olbico KvK Handelsregister-koppeling direct worden geïmporteerd in Salesforce.com. In Salesforce.com wordt een apart tabblad aangemaakt waarin de gebruiker uitgebreid kan zoeken (ook op telefoonnummer). Bij het aanklikken van het gewenste bedrijf wordt alle beschikbare informatie direct in Salesforce.com geladen.
Verder is het mogelijk om bedrijfsgegevens te onderhouden door ze periodiek, afzonderlijk of in bulk, te verversen met de meest recente informatie. De gebruiker is hierdoor verzekerd van een correcte invoer en het werken met actuele klantgegevens.
Olbico is gespecialiseerd in het geautomatiseerd samenvoegen, opschonen en onderhouden van klantgegevens. Olbico heeft daartoe de Match Engine ontwikkeld en de beschikking over informatie uit het actuele handelsregister. Bedrijven kunnen hiermee zakelijke klanten (klantgegevens), die verspreid staan over verschillende databases, koppelen aan het KvK-nummer en zo overeenkomstige gegevens aan elkaar relateren, opschonen en vervolgens onderhouden.
Wow! Klinkt als een serieuze tijd/kostenbesparing bij het up2date houden van je corporate database. Hiermee wordt de jaarlijkse telemarketing belronde om gegevens te controleren een stuk efficienter, lijkt me. Kunnen ze in plaats daarvan nieuwe leads gaan vinden 😉
Eindelijk kunnen we snel en foutloos klantgegevens invoeren. Ik begrijp eigenlijk niet waarom dergelijke oplossingen zo lang op zich hebben laten wachten. In ieder geval kan binnenkort m’n afdeling zich meer richten op andere (belangrijkere) activiteiten.