Distributeur Copaco uit Eindhoven neemt alle activiteiten over van de Nijmeegse distributeur McDos International, dat bekend staat als speler in de retail en mkb-segment. De transactie is onder voorbehoud van goedkeuring door de Nederlandse Mededingautoriteit.
Door de overname van McDos zegt Copaco zijn positie in de Benelux en Frankrijk te versterken. In het bijzonder op het gebied van de retail- en het mkb-segment. Verder breidt Copaco door de overname van McDos zijn productportfolio uit met componenten, randapparatuur en supplies. De sterke positie van McDos in dit segment stelt volgens Copaco zich in staat zijn klantenbestand verder uit te bouwen en meer mogelijkheden om aanvullende diensten en producten te leveren. Door de activiteiten van McDos en Copaco te combineren ontstaat er een compleet geheel om de ICT, consumer electronics en (mobiele) telecom markten op maat te bedienen, aldus Copaco.
Jos Reijers, ceo van Copaco, zegt over de overname: "De combinatie McDos en Copaco zal voor onze relaties leiden tot nog meer voordeel en gemak dan voorheen. Het grotere volume zal bijdragen tot een verder verbetering van onze logistieke efficiency. Ook wordt ons productportfolio aangevuld met interessante merken en ons afzetgebeid uitgebreid."
Frans Hendriks, oprichter en ceo van McDos vervolgt: "We zijn verheugd met deze aankondiging. De bundeling van krachten is strategisch en toekomstgericht. McDos en Copaco delen een gemeenschappelijke visie en onze respectievelijke producten en diensten zijn volledig complementair. De werkwijze en marktbenadering van McDos en Copaco sluiten perfect op elkaar aan. Er was van begin af aan al een duidelijke match. De cultuur is vergelijknaar en het management is ondernemend ingesteld. We hebben er alle vertrouwen in dat we het ingezette beleid van MCDOS samen met Copaco de komende jaren verder zullen uitbouwen."
De goed georganiseerde en geautomatiseerde Copaco doet een verstandige stap en wordt meteen Nederlands grootste ICT-distributeur: prima!
Dus… zeker in dienst van Copaco. Volgens mij zijn de jaaromzetten van Copaco en McDos niet genoeg om deze plaats in te nemen.