Altitude Software, een onafhankelijke leverancier van oplossingen voor contact centers, introduceert versie 3.5 van Altitude IP Contact Center. Deze nieuwe versie bevat SIP-functionaliteiten waarmee operationele kosten kunnen worden verminderd en monitormogelijkheden van contact centers worden vergroot.
Versie 3.5 van Altitude IP Contact Center maakt verbeterde standaardisatie en virtualisatie van VoIP mogelijk. Altitude IP Contact Center is een volledig modulaire softwaresuite die de Altitude uCI (Unified Customer Interaction) multi-channel softwareoplossing combineert met de Altitude vBox, een softswitch die geoptimaliseerd is voor contact centers. De laatste versie biedt contact centers de voordelen van SIP trunking, gecentraliseerde spraakopname via IP en spraakautomatisering voor uitgaande oproepen, die resulteren in tal van nieuwe functies en extra ondersteuning voor een aantal hardwareplatforms.
Gebruikers kunnen met de nieuwe SIP-trunkingfunctionaliteiten de kosten voor communicatie beter in de hand houden en nieuwe spraakopnamecapaciteit creëren. De voordelen lopen van vereenvoudigde implementatie tot het stroomlijnen van de huidige investeringen.