Microsoft heeft een definitieve streep gezet door de overnameplannen van Yahoo!. Volgens ingewijden zou een grote advertentiedeal die Yahoo! wil sluiten met Microsofts grootste rivaal Google de deur definitief hebben dichtgedaan.
De overname van Yahoo! door Microsoft is definitief van de baan. Na verschillende gesprekken tussen de twee partijen liet Microsoft aan Yahoo! weten dat het niet langer geïnteresseerd is in de overname van het bedrijf.
Microsoft zette eerder al de onderhandelingen met Yahoo! stop, onder andere uit onenigheid over de overnameprijs. Op aandringen van aandeelhouders gingen de twee partijen toch weer om de tafel zitten. Volgens ingewijden die bij de onderhandelingen zijn betrokken, zou het advertentiepact dat Yahoo! wil sluiten met Google (Microsoft's grootste rivaal) de overnamegesprekken tussen Yahoo! en Microsoft definitief hebben beëindigd. Google is naast zoekmachinegigant leverancier van (gratis) kantoorsoftware.
In een reactie zegt Yahoo! dat de verkoop van de zoekactiviteiten aan Microsoft niet past bij de strategie van het bedrijf.
Yahoo! en Google
Yahoo! onderhandelt met Google over een samenwerkingsverband op het gebied van Googles advertentiedienst AdSense, waarbij webreclame gekoppeld wordt aan zoekresulaten.
Aanvankelijk leken de onderhandelingen tussen Google en Yahoo! de overname door Microsoft niet in de weg staan. Daar denken beide partijen nu kennelijk anders over.