Oracle breidt zijn CRM-aanbod uit met Oracle Sales Prospector. Deze nieuwe Social CRM-applicatie zorgt sneller voor beter gekwalificeerde leads waardoor de productiviteit van verkopers toeneemt.
Met een intuïtieve web 2.0-achtige user interface bepaalt de applicatie op basis van kooppatronen wat het beste aangeboden kan worden aan welke potentiële koper.
Oracle Sales Prospector helpt verkopers zich te concentreren op de meer productieve leads. De applicatie doorzoekt en analyseert interne systemen en publiek beschikbare informatiebronnen. Op basis hiervan krijgt de verkoper een aanbeveling voor de beste prospects, een overzicht van potentiële referenties en inzicht in de aankoopkans.
Centrale opslag
Door verkoopintelligentie centraal op te slaan, krijgen verkopers toegang tot referenties en data van anderen die eerder een deal hebben gesloten met een vergelijkbare klant. Er wordt daarbij gekeken naar elke order van elke klant. Hoe meer informatie er via het netwerk wordt verzameld, des te nauwkeuriger de voorspellingen worden. Dit is tevens een incentive voor alle verkopers. Hoe meer data ze toevoegen, des te nauwkeuriger de resultaten.
Oracle Sales Prospector is ontwikkeld met op open standaarden gebaseerde technologie waaronder Oracle Fusion Middleware. De oplossing is beschikbaar via het SaaS (Software as a Service)-model. Oracle Sales Prospector kan zowel als standalone applicatie gebruikt worden of als aanvulling op een CRM-systeem zoals Siebel CRM, Oracle CRM On Demand, Oracle E-Business Suite en SAP.
"Elke verkoper wil graag weten wat het meest waarschijnlijke is dat zijn klanten gaan kopen. Ze willen daarvoor echter geen complexe analyses uitvoeren waarbij ze ook nog de hulp van IT nodig hebben", zegt Sheryl Kingstone, Director of Enterprise Research bij Yankee Group. "Oracle Sales Prospector presenteert deze informatie op een eenvoudig te consumeren manier waarvoor er geen invoer van data nodig is. Het resulteert uiteindelijk in de versnelling van lead-generatie."
"De introductie van Oracle Sales Prospector is van groot belang want het koppelt de kracht van social computing aan de uitdagingen van verkoopteams. De software doet dit door toevoeging aan en integratie met bestaande bedrijfssystemen en processen. Hierdoor kunnen organisaties hun verkoopaanpak veranderen zonder dat ze daarvoor hun hele systeem moeten omzetten", zegt Cindi Nicolas, Senior Executive van Accenture’s Sales Tranformation practice. "We zien dat de integratie van SaaS en social computing zorgt voor een verhoging van de productiviteit en bedrijfswaarde bij onze klanten. Ervaring en onderzoek wijst uit dat goed presenterende IT-organisaties twee tot drie keer sneller een SaaS-model zullen implementeren."