Oracle breidt zijn crm-aanbod uit met Oracle Sales Prospector. Met een intuïtieve web 2.0-achtige user interface bepaalt de applicatie op basis van kooppatronen wat het beste aangeboden kan worden aan welke potentiële koper.
Oracle Sales Prospector helpt verkopers zich te concentreren op de meer productieve leads. De applicatie doorzoekt en analyseert interne systemen en publiek beschikbare informatiebronnen. Op basis hiervan krijgt de verkoper een aanbeveling voor de beste prospects, een overzicht van potentiële referenties en inzicht in de aankoopkans.
Door verkoopintelligentie centraal op te slaan, krijgen verkopers toegang tot referenties en data van anderen die eerder een deal hebben gesloten met een vergelijkbare klant. Er wordt daarbij gekeken naar elke order van elke klant. Hoe meer informatie er via het netwerk wordt verzameld, des te nauwkeuriger de voorspellingen worden. Dit is tevens een incentive voor alle verkopers. Hoe meer data ze toevoegen, des te nauwkeuriger de resultaten.
Oracle Sales Prospector is ontwikkeld met op open standaarden gebaseerde technologie waaronder Oracle Fusion Middleware. De oplossing is beschikbaar via het SaaS (Software as a Service)-model. Oracle Sales Prospector kan zowel als standalone applicatie gebruikt worden of als aanvulling op een crm-systeem zoals Siebel, Oracle On Demand, Oracle E-Business Suite en SAP.