Met de lancering van SAP Business One 2007 en de aanstelling van Sander de Koster in de rol van Channel Director, zet SAP nieuwe stappen.
SAP heeft al eerder aangegeven dat het, door middel van een solide partnernetwerk en een compleet productportfolio, de grootste softwareaanbieder op de MKB markt wil worden. Door een duidelijke focus te leggen op de verbetering van beiden, zet SAP nu een stap voorwaarts om deze doelstelling te verwezenlijken. In Nederland komt inmiddels meer dan 65% van de klanten uit dit segment.
In SAP Business One 2007, de nieuwe release van SAP Business One, is een groot aantal functionaliteiten toegevoegd. Het gebruikersgemak neemt hierdoor verder toe, bedrijfsprocessen verlopen efficiënter en ondernemers krijgen meer grip op hun bedrijfsvoering. De nieuwe functionaliteiten zijn ontwikkeld in nauwe samenwerking met SAP Business One klanten.
In lijn met de continue versterking en verbetering van het partner-ecosysteem, heeft SAP per 1 april Sander de Koster als Channel Director aangesteld. In deze functie is De Koster verantwoordelijk voor de contacten van SAP met haar channel partners en het versterken van het partnernetwerk van SAP. Sander de Koster komt van Microsoft waar hij in de functie van Sales Manager van Microsoft Dynamics veel ervaring heeft opgedaan in het MKB, alsmede op het gebied van de intensieve samenwerking met partners. De Koster over zijn nieuwe functie: "SAP heeft een ijzersterke set van oplossingen voor het MKB. Met ons portfolio geven we een grote verscheidenheid aan partners de kans om een deel van de markt te bedienen. Ik kijk ernaar uit om de reeds indrukwekkende partner community van SAP verder te versterken."