De Nederlandse markt voor breedbandinternet kende het afgelopen kwartaal een stijging van 2 procent. Net als bij de twee daaraan voorafgaande kwartalen (1,7 en 1,6 procent), is er sprake van een kleine groei
Dat blijkt uit een onderzoek van Telecompaper naar de Nederlandse markt voor breedbandinternet.
De breedbandpenetratie per huishouden in Nederland was eind maart 77,1 procent. Volgens Telecompaper analist Kamiel Albrecht ‘nadert de Nederlandse breedbandmarkt een verzadigingspunt’. "De markt zal ongeveer 2 procent per kwartaal groeien in 2008 om uiteindelijk 6 miljoen aansluitingen te bereiken in 2009."
Ziggo, ontstaan door een fusie uit @Home, Casema en Multikabel, mocht 30.000 nieuwe klanten verwelkomen in het eerste kwartaal van dit jaar. Eind maart stond bij deze club het aantal breedbandgebruikers op 1.242 miljoen. Internetprovider Het Net had rond diezelfde tijd 659.000 DSL-gebruikers nadat er in de afgelopen drie maanden 16.000 klanten aan hun bestand waren toegevoegd.
UPC zag een daling in de groei, maar mocht toch nog 10.800 klanten inschrijven in het afgelopen kwartaal. Met 650.300 breedbandgebruikers op 31 maart kent deze internetprovider nog altijd meer klanten dan ISP Planet van KPN, die nu slechts 558.000 gebruikers kent. Vergeleken met eind vorig jaar verloor Planet 14.000 klanten. Internet van KPN daarentegen versterkte het aantal gebruikers met 19.000 en eindigde met een klantenbestand van 554.000 DSL-gebruikers.