Hippo, Nederlandse leverancier van open source enterprise content management en portal-software, heeft Mark Reinhoudt benoemd tot director of marketing. Hij is verantwoordelijk voor de positionering van de bedrijfsnaam Hippo en de bijbehorende producten.
Mark Reinhoudt is een veteraan op marketinggebied. Hij was onder andere marketing, sponsoring en partnerships manager bij Internet Society en daarvoor verantwoordelijk voor Creative Marketing Communication en Business Development bij Cool Capital B.V. Eind jaren negentig was hij oprichter van Happypoint, het eerste e-mailmarketingbedrijf van Europa.
"Hippo staat aan de vooravond van de introductie van een nieuw open source ECM van wereldformaat. Ik heb er alle vertrouwen in dat we met het hele team hier een groot succes van gaan maken in Nederland, maar zeker ook, zo niet meer, daarbuiten. Voor mij als internationaal georiënteerde creative marketeer is het een eer om dit te helpen realiseren", aldus Mark Reinhoudt.
Tjeerd Brenninkmeijer: "Met de komst van Mark hebben we een marketing-zwaargewicht in huis gehaald. Nu we internationaal sterk groeien, willen we hier ook meer aandacht aan schenken. In de open source-community staan we goed bekend. Mark gaat ons helpen die positie te verstevigen en ook daarbuiten een sterke naam op te bouwen."