Ricoh Nederland, leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenbeheer, introduceert het nieuwe concept PrintServices. Gebruikers van Ricoh-apparatuur in het bedrijfsnetwerk, kunnen vanaf nu een beroep doen op servicedienstendiensten en de tool @Remote die afrekent met tijdrovende handelingen voor systeembeheerders en administratieve medewerkers.
Taken zoals het verzamelen van tellerstanden, het beheren en bestellen van de voorraad toners, het melden en registreren van storingen en het overzichtelijk maken van gebruik en kosten van de apparatuur, kunnen nu uitbesteed worden aan Ricoh. PrintServices biedt automatische voorzieningen van toners en een compleet inzicht in afdrukvolumes en -kosten. Dit kan worden gespecificeerd per apparaat, afdeling en vestiging.
Bedrijven kunnen kiezen uit vier serviceniveaus: Basic, Monitored of de uitgebreide Managed of Outsourced PrintServices. Het Basic serviceniveau is een onderdeel van het standaard aanbod van dienstverlening dat Ricoh bij de levering van hardware producten hanteert. Naar wens kan de klant dit uitbreiden naar hogere serviceniveaus.
Het bijkomende voordeel van PrintServices is dat het gebruik van de afdrukapparatuur, of de veranderingen daarin, eenvoudig inzichtelijk gemaakt kan worden. Op basis van deze informatie is het mogelijk gefundeerde beslissingen te nemen, bijvoorbeeld om machines bij te plaatsen of te vervangen.
Hoe hoef ik nooit meer tellerstanden te verzamelen en te versturen?