Na bijna twee jaar voor Nobel te hebben gewerkt start Robbert Bouman per 1 juni als zelfstandig ondernemer.
Bouman was bij Nobel verantwoordelijk voor het opbouwen van een business unit rondom Unified Communications. Hij vertelt: "Ik heb mijn opdracht bij Nobel afgesloten. Ik kijk met veel plezier terug op de periode Nobel. Met vallen en opstaan in nauwe samenwerking met Cisco een succesvol team kunnen opbouwen. Nobel is ook zeer tevreden over mijn resultaten in de afgelopen 2 jaar. Dat vind ik belangrijk. Nobel is overigens ook een potentiele klant en reseller voor mijn nieuwe producten. In dezelfde periode ben ik geprikkeld geraakt door de voordelen die ontstaan als je CRM informatie gaat koppelen met je UC platform. Dat is interessant: op het snijvlak van CRM en Unified Communications zie je nog maar heel weinig spelers. De CRM partners zijn over het algemeen IT georiënteerde partijen, gericht op de technische implementatie van CRM pakketten. De Unified Communications markt is jonger, daar zie je nog een wilde mix van traditionele telefoniepartners die met UC worstelen, jonge helden (gevorderde startups van een paar jaar jong), zoals Avit en Digacom en een paar grotere partijen. De kans die ik zie, heeft alles te maken met business benefits. Zakelijk voordeel voor organisaties door beter om te gaan met klantcontact, inkomende gesprekken sneller en beter afhandelen. Proactiviteit verhogen door procesinformatie (uit admin, erp, crm) te gebruiken. Ik ben in de zomer van 2007 gestart met het nadenken over en ontwerpen van functionaliteit. Eind 2007 heb ik de beste partij op dit gebied in Nederland gevraagd om dat ontwerp met mij te gaan realiseren. De eerste maanden van dit jaar is het hele verhaal verder voorbereid. Per 1 juni start ik Escendo BV dat zich richt op applicaties en dienstverlening op het gebied van klantcontact." Escendo ontwikkelt en verkoopt onder de naam In Touch de volgende producten:
In Touch Interact
Practisch en professioneel en proactief omgaan met klantcontact.
Voor klanten: hogere Klanttevredenheid en loyaliteit
Voor medewerkers: hogere productiviteit
Voor organisaties: proactiviteit verhogen, onderscheidende service bieden
Slimme koppeling tussen Exact e-Synergy (CRM) en het Cisco Unified
Communicaions platform.
Er is meer dan voldoende interesse vanuit de Exact partners,aldus Bouman. "Escendo heeft inmiddels contact met een aantal Exact en een aantal Cisco Unified Communications partners."