Voormalig oprichter en eigenaar van ICT dienstverlener Sogyo heeft een aandeel genomen in Covide en is ook begonnen persoonlijk een actieve bijdrage te leveren aan deze geïntegreerde SaaS bedrijfsoplossing van CRM, VoIP-telefooncentrale en websitebeheer met zoekmachinemarkting.
In april 2008 kwam er voor oprichter en eigenaar Robert Vos via een management buy-out een einde aan zijn tijd bij Sogyo. "De MBO geeft mij mogelijkheden om nog eens iets totaal anders te gaan doen. Er zijn genoeg nieuwe ontwikkelingen, zoals SaaS, waar ik mijn kennis en ervaring voor wil inzetten. Inspelen op verandering, waar Sogyo zijn naam aan heeft te danken, is voor mij altijd een uitdaging geweest" vertelt Robert Vos.
Robert Vos vervolgt: "Begin 2008 las ik The Big Switch van Nicholas Carr en kwam tot de conclusie dat er grote veranderingen in de ICT markt gaande zijn en dat vooral MKB bedrijven daar nu van kunnen profiteren. Gartner en Forrester bevestigden dat beeld en via Google stuitte ik al snel op Covide. Ik moet eerlijk zeggen: ik was toch het één en ander gewend, maar nog steeds word ik verrast door de mogelijkheden van Covide die onder leiding van het Barneveldse Terrazur zijn gerealiseerd. Er zijn meer initiatieven met een combinatie van CRM en telefonie, maar zoals alles in Covide met elkaar samenwerkt, dat is werkelijk uniek. Daar heb je als MKB bedrijf wat aan, dat levert een bedrijf heel veel op.
Wat me echter meteen opviel, dat de presentatie op de Covide-website door het gebruik van ICT jargon lastig te begrijpen was. Dat staat haaks op alles wat Covide te bieden heeft voor MKB bedrijven, namelijk veel praktische toegevoegde waarde en geen ICT zorgen meer. In gesprekken met Willem Massier werd me duidelijk waar dat door kwam. Willem is zo gefocust op zijn echt bijzondere oplossing en de verdere uitbouw, dat daardoor het aan de man brengen een ondergeschoven kindje was. Al heel snel bleken Massier en zijn technische kompaan Michiel van Baak open te staan voor suggesties."
Massier vult aan: "Toen Robert in het eerste gesprek meldde, dat de presentatie op de Covide-website volledig voorbij ging aan de behoefte van de klant, dacht ik in eerste instantie ‘het zal’. De ontmoeting tussen ons en de eerste email uitwisseling was echter dermate bijzonder, dat ik toch heel benieuwd was. Robert bleek vervolgens geen gebakken lucht te brengen, maar werkelijk in het belang van Covide te denken en ook een actieve rol voor zichzelf te zien. Die inhoudelijke bijdrage gekoppeld aan een duidelijk commitment van iemand met zo´n staat van dienst, die toch eigenlijk niets meer hoeft, hebben er toe geleid, dat mijn aanvankelijke scepsis heeft plaatsgemaakt voor enthousiasme. We hebben onze samenwerking beklonken en in korte tijd grote marketingstappen gezet."
Behalve een nieuwe site met heldere instructiefilmpjes, is een nieuw verkoopkanaal met inzet van partners een belangrijke speerpunt in de nieuwe marktbenadering, die onder leiding van Robert Vos wordt neergezet.