Mark-Peter Mansveld, de nieuwe partnersalesmanager bij Novell Benelux, is tevreden over zijn eerste Novell-congress, dat voor de zevende keer werd gehouden op 21 mei. Het viel hem op dat partners én eindgebruikers zich massaal hadden ingeschreven. “Volgend jaar Ahoy”, grapt Mansveld.
Het Novellcongres werd georganiseerd door Rob Bastiaansen. Met over de 400 inschrijvingen is het zevende Novell-congres een succes te noemen. Volgens Mansveld, die eind vorig jaar partner salesmanager werd voor Novell Benelux, is vooral de afzonderlijke focus op verschillende productgroepen gewaardeerd. "Daarmee werden onze boodschappen een stuk helderder."
Het volgende congres staat alweer vast, op 13 mei 2009. Mansveld zou de opzet hetzelfde willen houden. "Het congres zoals het nu in elkaar zit vormt een goede basis om partners en klanten over ontwikkelingen te informeren."
Hij ziet het aantal klanten toenemen, wat vooral met de diepgang en inzet van zijn indirecte kanaal te maken geeft. "Het partnerkanaal is de basis van het succes van Novell. Van onze omzet komt 98 tot 99 procent uit het indirecte kanaal. Er zijn een paar uitzonderingen van directe accounts die de voorkeur hebben voor een directe aanpak. Maar laat er geen twijfel over bestaan: voor ons zijn partners zijn heel erg belangrijk."