Pulse Business Solutions uit Venlo, HSO uit Veenendaal en HGH Business Consultancy uit Amstelveen hebben meer met elkaar gemeen dan Microsoft Dynamics-partner zijn. Tijdens de Dynamics Partner-dag heeft een onafhankelijke jury deze drie partners tot winnaars van de Microsoft Dynamics Awards benoemd.
Het is voor het eerst dat Microsoft Dynamics Awards aan partners toekent. Volgens Arjan Oude Kotte, directeur Microsoft Business Solutions, was dit initiatief een succes en voor herhaling vatbaar.
Nico Tissink van Pulse Business Solutions, Richard Bross van HSO en Arie Willem van der Plas van HGH Business Consultancy zijn alle drie trots op het winnen van de allereerste Microsoft Dynamics Awards. Tijdens de Dynamics Partner Dag op 19 mei in Ermelo sprak CRN Nederland met hen over wat de award betekent.
Meest kansgerichte partner
Microsoft heeft samen met zijn partners drie awards ontwikkeld: Pulse won de Meest Kansgerichte Partner-award. Voor Tissink is dit een bekroning op vijf jaar werk. "Wij hebben in de afgelopen vijf jaar veel geïnvesteerd in het vernieuwen van onze aanpak. Die is vooral naar onze klanten toe veel persoonlijker geworden. We hebben onze mensen getraind om optimaal klanttevredenheid te bewerkstelligen. We zijn dan ook bijzonder trots."
Ruud Verduin, schrijver en zelfstandig adviseur op het gebied van CRM, klanttevredenheid en loyaliteitsmanagement, was als jurylid verantwoordelijk voor deze award, en dus voor de keuze van Pulse. "We hadden een keuze uit drie genomineerden. We keken naar klantgerichtheid, consistency, op welke mate klanten zijn betrokken, mate waarin klantgerichtheid is verweven met het bedrijf. Ik denk dat we een heel goede winnaar hebben."
Best Win
Het tweede award is gewonnen door HSO. Bross vertelt: "Wij zijn met een prospect gekomen die in eerste instantie iets met dms wilde gaan doen. We hebben een adviesbureau ingeschakeld om bij die klant ook eens te kijken naar de erp-omgeving. Uiteindelijk heeft die klant voor een oplossing gekozen waarbij erp en dms zijn geïntegreerd." Het resultaat is te vergelijken met iemand die naar een showroom gaat voor een auto, maar met auto plus caravan weggaat.
Wim Beltkamp was jurylid verantwoordelijk voor de categorie Best Win. Hij is eigenaar van een recruitment bureau en voorzitter van de Sales Managers Associatie en net als de andere juryleden niet voor of van het it-kanaal. Hij heeft inzendingen getoetst op drie criteria: impact op business bij de klant, kwaliteit en feedback van de klant. "HSO heeft met deze klant een mooi proces doorlopen. De regels zijn veranderd, van een deel- oplossing naar een oplossing die meer in de breedte zit."
Innovatie
Het derde en laatste award, Innovatie, is gewonnen door HGH Business Consultancy. Arie Willem van der Plas is trots op wat hij ziet als een bekroning op 40 jaar ontwikkelcapaciteit en een erkenning van het werk van programmeurs en productmanagers bij HGH Business Consultancy uit Amstelveen.
Jurylid Arie van Deursen, Hoogleraar Software Engineering aan de TU Delft, vond HGH’s Dynarent het meest innovatief. Van Deursen keek naar relevantie, technische bijdrage, bewezen succes en of het herhaalbaar is. "HGH heeft een origineel probleem opgelost, bezit een indrukwekkende lijst verkochte licenties en vooral de tips die ze geven voor anderen die zoiets willen doen vond ik erg leuk."
Van der Plas geeft aan dat Dynarent veel in trek is bij verhuurbedrijven. "Het typische van verhuren is dat je de spullen weer terugkrijgt. Daar kan een standaard erp-oplossing weinig mee. We hebben die software gemaakt en we zijn heel trots dat 40 jaar werk op deze manier wordt erkend."
Met en voor partners
CRN Nederland sprak ook met Arjan Oude Kotte, directeur Microsoft Business Solutions, over de awards. "Deze awards zijn tot stand gekomen vanuit het partnerkanaal en samen met partners ontwikkeld. Onze partners wilden erkenning van specifieke resultaten, maar het selectieproces moest zo onafhankelijk mogelijk zijn. Daarnaast vinden wij het belangrijk om professionaliteit, innovatie en commercieel succes te stimuleren en belonen. Op die drie gebieden – innovatie, klantgerichtheid en beste sales case – hebben wij een driekoppige jury ingezet. Typisch voor de juryleden is dat ze afkomstig zijn van buiten het partnerkanaal en buiten de Microsoft organisatie, maar experts in hun specifieke vakgebied."
Voor andere partners geldt de boodschap dat je op deze drie gebieden moet letten wil je een succesvolle business bouwen rond Microsoft. Dit is de eerste keer dat de Awards werden uitgedeeld. Er waren 34 inschrijvingen. Op 19 mei zijn de awards uitgereikt tegenover meer dan 300 partners. "Wij hopen zo een competitiegevoel onder partners te ontwikkelen. Ik verwacht volgend jaar veel meer inzendingen", aldus Oude Kotte.