SAS, leverancier van business intelligence- en analytische software heeft een reseller-overeenkomst gesloten met Arcade e-Business, voor het onlangs geïntroduceerde SMART-initiatief.
Met SMART voorziet SAS middelgrote ondernemingen van oplossingen voor business intelligence en business analytics. Arcade e-Business integreert SAS Customer Experience Analytics met de eigen oplossingen waardoor het voor organisaties mogelijk wordt het gedrag van klanten die gebruik maken van on- en offline verkoopkanalen nauwkeuriger te analyseren. Zo krijgen ze beter inzicht in de totale klantervaring.
Arcade e-Business is actief op het gebied van e-business intelligence en maakt het mogelijk om gedrag van individuele bezoekers in webwinkelomgevingen te analyseren. De combinatie van herkomst van bezoekers en alle interacties zorgt voor informatie over alle aspecten van e-business zoals websiteverkeer, herkomst, zoekgedrag, conversie en inhoud.
Combinatie SAS – Arcade e-Business
De kennis en ervaring van Arcade e-Business gekoppeld aan SAS Customer Experience Analytics maakt het mogelijk zowel online-ervaringen als offline-activiteiten van bezoekers te combineren en te analyseren. Hierdoor ontstaat een geïntegreerd beeld van de totale klantervaring waardoor de klant via alle verkoopkanalen beter bediend wordt. Daarnaast beschikken e-business marketeers over completere informatie voor onder andere real-time marketingactiviteiten.
"Wij bieden met de gecombineerde oplossing zowel bestaande als nieuwe klanten functionaliteit waarmee ze meer inzicht krijgen in het gedrag van hun bezoekers, ongeacht het verkoopkanaal", zegt Gerard Brinkman, co-managing director bij Arcade e-Business. "Hiermee kunnen ze beter anticiperen op de wensen en eisen van hun bezoekers. De oplossing is ook beschikbaar volgens het SaaS-model waardoor ook middelgrote organisaties zonder een uitgebreide infrastructuur kunnen profiteren van e-business intelligence. Naast de levering van de oplossing verzorgen wij ook implementatie en ondersteuning."
"We zijn blij om Arcade e-Business nu als de tweede partner te verwelkomen binnen ons SMART-initiatief", zegt Frank van Osch, Channel Manager bij SAS. "Uit gesprekken met (potentiële) partners blijkt dat onze oplossingen, investeringen in productontwikkeling, technische ondersteuning en begeleiding doorslaggevend zijn bij de keuze om partner van SAS te worden. We verwachten dan ook op korte termijn het aantal partners in Nederland nog verder uit te breiden."
Meer informatie over het SMART-initiatief is te vinden op www.sas.com/nl/SMART