Om zijn marktaandeel bij consumenten te vergroten en zijn retailkanaal verder te ontwikkelen heeft SMC Networks Mickey Ta benoemd tot channel sales manager voor de Benelux.
SMC Networks nieuwe channel sales manager, Ta, wil meer zichtbaarheid en een sterke merknaam voor de vendor creëren in de consumentenmarkt. Ta heeft een bachelor in business administration en begon zijn carrière bij de EM Group als promoter van nieuwe producten in computerwinkels. Vorig jaar begon hij bij SMC in een soortgelijke functie. Nu wil hij een nieuwe uitdaging aangaan en wordt de contactpersoon voor SMC channelpartners in de Benelux.
De naamsbekendheid en het marktaandeel van SMC Networks, vooral in de retailmarkt, kan beter. Via persoonlijk contact wil Ta zijn ervaring in voorgaande functies inzetten en retailers stimuleren SMC Networks te promoten onder consumenten. Ta wil ook meer naamsbekendheid creëren onder eindgebruikers.
Bijkomende doelstellingen zijn het aanboren van nieuwe verkoopkanalen om de consumenten beter te bereiken.De benoeming van een nieuwe channel sales manager voor Benelux past in SMC Networks’ channelstrategie gericht op het versterken van het merk in de consumentenmarkt door de juiste ondersteuning van de channelpartners en directe communicatie naar de consument toe.
Hoewel SMC Networks al een gevestigde naam is binnen de mkb en corporate markt profileert het bedrijf zich nu ook nadrukkelijk in de retailmarkt.
Jan Hartman, regionaal directeur SMC Networks Benelux,: "Onze missie is om zowel consumenten als bedrijven toegang te bieden tot een uitgebreid productportfolio van netwerkoplossingen gebaseerd op de beste technologieën. Met de benoemingen van Mickey Ta als channel sales manager en van Maria Agüera als channel marketing specialist in maart 2008, investeren we heel nadrukkelijk in onze communicatie met het kanaal. We gaan onze partners beter ondersteunen bij het contact met de consument en we gaan ervoor zorgen dat SMC Networks meer zichtbaar wordt op lokaal niveau. Met een strategie op maat voor mkb en corporate markt, en één voor de SOHO- en retailmarkt kunnen we beter voorzien in de behoeften van al onze klanten."
Productportfolio
Binnen die strategie past ook een roadmap. SMC Networks breidde zijn producten voor consumenten uit in april 2008, met de introductie van de SMCNAS02 storage server met ingbeouwde iTunes Muziek Server. In 2007 kwam de vendor met een compleet assortiment Wireless 802.11n draft 2.0 producten.