Bijna dertig procent van de ict'ers heeft de ervaring dat de kosten van ict-dienstverlening uit de hand lopen wanneer het contract vernieuwd moet worden. Dat blijkt uit Computable's jaarlijkse onderzoek naar het imago van ict-dienstverleners dat door TNS NIPO is uitgevoerd onder ruim tweeduizend ict'ers.
Dertig procent van alle ict'ers is het eens (25%) of helemaal eens (4%) met de stelling "Het wordt pas duur als het contract vernieuwd moet worden." Een opvallend aantal respondenten staat neutraal tegenover deze stelling: 45%. Zesentwintig procent is het er mee oneens. Dat blijkt uit Computable's jaarlijkse onderzoek naar het imago van ict-dienstverleners dat door TNS NIPO is uitgevoerd onder ruim tweeduizend ict'ers. Het volledige onderzoek is terug te vinden in de ICT Services Guide.
Dat is natuurlijk niet zo gek, eerst moeten ze elkaar kapot concurreren om de deal te krijgen en daarna zal er toch een keer geld moeten worden verdiend.
Bedrijven kunnen specieke voorwaarden in het eerste contract opnemen, die betrekking hebben op vervolg contracten. Op deze manier kan miscommunicatie m.b.t. eventuele vervolg contracten en daaraan gekoppelde kosten voorkomen worden.