Backbase heeft Customer Engagement 2.0 uitgebracht, een reeks applicaties, waarmee klantencontacten kunnen worden geïntensiveerd om deze winstgevender te maken. De nieuwe reeks applicaties maakt gebruik van de voordelen die Web 2.0-technologie biedt om de relatie met klanten te vergemakkelijken en uit te breiden.
De Customer Engagement-reeks bestaat uit drie applicaties, te weten Rich Dasboard om inhoud en functionaliteit te verenigen in een enkele gepersonaliseerde startpagina, Rich Forms om online formulieren intelligent, sneller en zakelijker te maken en Cobrowse & Chat om beslismomenten te optimaliseren door gezamenlijk browsen.
Backbase Rich Dashboard is een lichtgewicht Ajax-portaal. Het biedt een persoonlijke startpagina voor medewerkers, klanten of partners. Rich Dashboard is compatibel met ‘gadgets' van andere leveranciers, zoals iGoogle gadgets. Het vermindert de kosten voor het implementeren en beheren van de informatielaag drastisch, doordat ze gemakkelijk geïntegreerd kunnen worden met bestaande applicaties die verspreid draaien op diverse platforms.
Rich Forms is een presentatiemodule voor applicaties die op het scherm ingevoerde schermdata moeten verwerken. De online-formulieren zijn gebruikersvriendelijk en verhogen de doelmatigheid van de conversie.
Co-browse & Chat is een toepassing voor online samenwerken. Co-browse & Chat veraangenaamt en stimuleert de online interactie met online gesprekken door waar nodig de gebruiker als het ware aan de hand mee te nemen.