Berry de Jong wordt area manager Nordics and Benelux bij Foundry Networks. CRN Nederland berichtte eerder over zijn vertrek bij Allied Telesis, waar hij per 1 juni zijn functie als commercieel directeur neerlegt.
De Jong wordt verantwoordelijk voor het uitbouwen van de enterprise-tak bij Foundry Networks. Bij Allied Telesis was hij onder andere verantwoordelijk voor de introductie van het vernieuwde partnerprogramma. Hij heeft zeven jaar de functie van commercieel directeur bij Allied Telesis vervuld. Inmiddels is Kris Priem aangesteld als interim commercieel directeur bij Allied Telesis.
De Jong heeft in zijn tijd bij Allied Telesis in samenwerking met The Chain Connection onder meer een marketingprogramma opgezet. Onderdeel van het programma is de partner portal www.alliedtelesispartner.nl. Hij wist binnen één maand meer dan 300 partners aan te trekken op die portal.
Onlangs introduceerde hij ook een iPod-actie, waarbij partners bij aanschaf van twee Layer 3 Gigabit Ethernet-switches een iPod cadeau kregen. Hierdoor wist hij de verkoop aanzienlijk te doen toenemen. "In een markt waar de prijzen dalen, moeten succesvolle marktetingacties ervoor zorgen dat de omzet op peil blijft", aldus Hennie Jansen van The Chain Connection.
Partnerondersteuning
Volgens een officieeel bericht van Allied Telesis hoeven partners niet te vrezen voor verandering, na het vertrek van Berry de Jong. "Partners kunnen blijven rekenen op professionele ondersteuning. The Chain Connection blijft verantwoordelijk voor partnerondersteuning." Destijds koos Allied Telesis voor The Chain Connection omdat het Channel Care Programma Allied Telesis de ruimte geeft om zich volledig te focussen op zijn top 20 klanten. The Chain Connection zorgt voor de overige wederverkopers en ondersteunt Allied Telesis in het identificeren van potentiële Allied Telesis Partners.
Beste Berry,
Veel succes met je nieuwe functie bij Foundry Networks.
Met vriendelijke groet,
John Doeser
Commercieel manager
Vision Parts BV.
Spares4IT
Vraag aan lezers: In 2008 valt het op dat distributeuren hun productmanagers regelmatig kwijtraken aan vendoren. Is dit een nieuwe trend, of is het altijd al zo geweest? En als het een nieuwe trend is, heeft iemand er een verklaring voor?
Redactie CRN
Aan de redactie,
Het gebeurde in het verleden wel, maar idd steeds vaker gaan de productmanagers van distri’s naar de fabrikanten toe.
Dit komt enerzijds omdat er een tekort is aan personeel met de juiste ervaring anderzijds is er een trend dat fabrikanten steeds vaker rechtstreeks gaan leveren en hierdoor toch zelf ook meer personeel in dienst moet hebben om de juiste support te kunnen geven.
Beste Berry,
Succes toegewenst met je nieuwe functie bij Foundry Networks. Bedankt voor de samenwerking afgelopen jaar.
Met vriendelijke groet, Albert Boersma
Senior Sourcing Manager FUJITSU