Als Samsung in 2011 geen marktaandeel heeft van zes procent in de markt voor laptops, dan stopt het met de verkoop ervan. Samsung verkoopt nu laptops in tien landen en wil het verkoopgebied gaan uitbreiden. De levering van een goedkope laptop vindt de leverancier geen oplossing.
Samsung stopt met het maken van laptops in 2011, tenzij het marktaandeel van de fabrikant in de laptops verdriedubbelt. Sukyong Hong, senior manager bij Samsung, zegt tegen VNU Net dat de fabrikant een marktaandeel van bijna zes procent nodig heeft om te kunnen overleven. De dalende prijzen van laptops maken het de fabrikant moeilijk.
Het marktaandeel in 2007 van Samsung in laptopmarkt was 1,7 procent. Volgens Hong heeft Samsung een marktaandeel van 5,7 procent nodig in 2011. Dit betekent dat de fabrikant in 2011 ongeveer 11 miljoen laptops moet verkopen. In 2007 verkocht de fabrikant een miljoen laptops.
Samsung verkoopt nu in tien landen laptops. Nederland zit daar niet bij. De leverancier hoopt de groei te bewerkstellingen door in het Verenigde Koninkrijk meer laptops te verkopen. En het bedrijf gaat laptops leveren aan de Verenigde Staten en twee andere Europese landen. Samsung denkt niet dat het marktaandeel te vergroten is door een goedkope laptop, zoals de Eee Pc, te leveren.