Nashuatec neemt de naam aan van de Japanse moedermaatschappij Ricoh. De naamverandering past in de internationale strategie van Ricoh om één wereldwijde merknaam te voeren. Samen met Nashuatec functioneren Rex-Rotary en Ricoh Nederland nu onder één managementstructuur en één merknaam.
Ricoh zegt geëvolueerd te zijn van een leverancier van copiers en printers naar een totale document solutions provider op het gebied van documenten. ‘De integratie onder de merknaam Ricoh en de rebranding vergroot onze kansen om ons goed te positioneren’, aldus Carol Dona, COO Ricoh Nederland.
In het nieuwe Ricoh worden alle oude competenties verenigd: de machines, de consultancy, het projectmanagement en de ict-expertise. ‘Wij hebben afgelopen tien jaar geweldig geïnvesteerd in onze producten, in onze services en juist ook in onze softwareoplossingenrond document management. Klanten krijgen bij ons meer dan het apparaat, ze krijgen toegang tot concepten op het gebied van kostenbeheersing en productiviteit. In het nieuwe Ricoh zetten we de strategie vol door. We blijven innoveren en zoeken naar nieuwe oplossingen die het werken slimmer, gemakkelijker of productiever maken’, aldus Michel De Bosschere, CEO Ricoh Nederland/België.