Dertig procent van de ict'ers vindt dat ict-dienstverleners minder hard lopen wanneer het contract eenmaal ondertekend is. Dat blijkt uit Computable's jaarlijkse onderzoek naar het imago van ict-dienstverleners dat door TNS NIPO is uitgevoerd onder ruim tweeduizend ict'ers.
Zesentwintig procent van de ict'ers is het eens en vier procent is het helemaal eens met de stelling "Na ondertekening van het contract loopt een ict-dienstverlener minder hard." Vierendertig procent van de respondenten staat neutraal tegenover deze stelling, terwijl 35% het er expliciet mee oneens is. Dat blijkt uit Computable's jaarlijkse onderzoek naar het imago van ict-dienstverleners dat door TNS NIPO is uitgevoerd onder ruim tweeduizend ict'ers. Het volledige onderzoek is terug te vinden in de ICT Services Guide.
Dit is niet specifiek een probleem in de ICT-branche.
Het doet zich evenzeer voor in andere branches: koop maar eens een nieuw bankstel, een wasmachine, een auto, een nieuwbouwhuis, … Zolang je in onderhandeling bent loopt de leverancier zich het vuur uit de sloffen, maar niet zodra is het koopcontract getekend of de animo van de leverancier om nog iets voor je te doen in het leverings- en/of nazorgtraject neemt zienderogen af!
Dit is niet specifiek een probleem van leveranciers. Zodra de prijs is bepaald en het contract is getekend, wil de klant meer, sneller en betaalt ook niet echt op de afgesproken datum.
Om maar niet te spreken over ‘gebreken’ die onoverkomelijk zijn (behalve door een financiele tegemoetkoming)!
Als vergelijk een oostenrijkse verkoop.
Bij de vraag naar de prijs voor een wasmachine bij de lokale witgoed-handelaar werd bij ieder bezoek de prijs hoger tot meer als 150 EUR duurder.
Besteld in de “grote stadt” 50 km verder bij de officiele dealer, inl. bezorg kosten en afvoer van de oude machine die 150 minder betaald en in 1 dag geregeld.
Ander voorbeeld een hoster die op de server van de klant met opera in internet gaat, zonder bescherming tegen virus en co. Bij kontrole 117 trojaner, virus etc. gevonden. De klant besluit naar een andere hoster te gaan, dan wordt een maand voor kontrakts-einde gewoon de stekker uit de server gehaald, pech.
Zo is het hopelijk in nederland nog niet of . . ?