Kaseya, leverancier van IT-automatiseringssoftware voor IT-dienstverleners en zakelijke IT-afdelingen, heeft zijn emPower-programma uitgebreid met de introductie van zijn Network Operations Center (NOC) Assist-aanbod.
Dit nieuwe initiatief stelt IT-dienstverleners in staat om de expertise van het wereldwijde Kaseya-team in te zetten om hun dienstverlening te expanderen zonder de noodzaak om hun personeelsbestand uit te breiden of de overhead te vergroten.
In combinatie met het IT Monitor Assist-programma, dat Kaseya in september 2007 introduceerde als aanvankelijk outtasking-aanbod binnen het emPower-programma, biedt Kaseya NOC Assist managed service providers (MSP’s) de mogelijkheid om hun aanbod uit te breiden met NOC-diensten die ze onder hun eigen merk aanbieden.
De NOC-diensten omvatten onder meer basisactiviteiten op het gebied van probleemoplossing, standaard preventief onderhoud en de proactieve bewaking van servers. Kaseya biedt deze diensten op transparante wijze aan, zodat MSP’s de volledige controle behouden op het gebruik van de IT-infrastructuur, de verzameling van gegevens en alle interactie met eindgebruikers.
"Kaseya heeft een goed begrip van de managed services-branche en de bedrijfskritische behoeften van MSP’s om zichzelf van de concurrentie te onderscheiden en aan de eisen van hun klanten te voldoen", aldus Dan Shapero, senior vice-president Marketing van Kaseya. "Ons outtasking-aanbod stelt managed service providers in staat om 24 uur per dag, 7 dagen per week uitmuntende ondersteuning te bieden zonder de noodzaak om naast hun laptop te slapen of extra personeel aan te trekken. Dankzij het NOC Assist-programma kunnen MSP’s op Kaseya vertrouwen voor de uitvoering van een groot deel van hun dagelijkse basisactiviteiten, zodat ze hun eigen bronnen beter kunnen benutten, hun dienstenaanbod verder kunnen uitbreiden en hun concurrentiepositie binnen de markt kunnen verbeteren".
Met NOC Assist biedt Kaseya 24 uur per dag, 7 uur per week:
• Basiswerkzaamheden op het gebied van probleemoplossing en het herstel van veel voorkomende serverproblemen.
• Escalatie van problemen naar de klant via het trouble ticket-systeem van Kaseya en/of telefoon, e-mail of semafoon.
• Aanbevelingen met betrekking tot de problemen waaraan een trouble ticket is toegekend.
• Installatie van beveiligingsupdates van Microsoft voor besturingssystemen en toepassingen in combinatie met de installatie van tal van Microsoft-patches.
"Het NOC Assist-programma van Kaseya biedt ons tal van nieuwe kansen", aldus Jon Heyesen, directeur Technical Services van Compudyne. "Om aan de eisen van onze klanten te kunnen voldoen, is het voor ons van cruciaal belang om over een partner te beschikken die in staat is om 24 uur per dag, 7 uur dagen per week bewaking, probleemoplossing en escalatie te bieden. Daarnaast maakt het NOC Assist-programma van Kaseya onze interne bronnen vrij. Dit betekent dat onze technici zich kunnen concentreren op het beheer van belangrijke lokale projecttaken".
Naast de introductie van het NOC Assist-programma komt Kaseya met verbeteringen van zijn bestaande IT Monitor Assist-aanbod. Deze dienst is uitgebreid met bijgewerkte monitoring- en event-sets, de mogelijkheid om meldingen en waarschuwingen te categoriseren en op prioriteit in te delen, wekelijkse rapportage over de status van computers en overzichtsrapporten met betrekking tot de bewaking. IT Monitor Assist biedt daarnaast een nieuw en geautomatiseerd escalatiesysteem dat waarschuwingen verzendt via de telefoon, e-mail, semafoon, SMS en andere relevante kanalen.
"De outtasking-mogelijkheden van Kaseya hebben ons geweldig geholpen bij het stroomlijnen van ons bewakingsteam, en hebben het leven van onze technici die op afroep werken een stuk makkelijker gemaakt", aldus John David Helms, president Network Management Partners. "Nu Kaseya ons na kantooruren van ondersteuning voorziet, geniet onze directie gemoedsrust, in de wetenschap dat een van onze belangrijkste leverancier de honneurs waarneemt ".
Het NOC Assist- en IT Monitor-aanbod vormen slechts twee onderdelen van het emPower-programma van Kaseya, dat daarnaast Education- en Toolkit-componenten omvat. Het nieuwe aanbod biedt een uitgebreide reeks van diensten en ondersteuningsbronnen die een succesvolle implementatie van het IT Automation Framework van Kaseya garanderen en IT-dienstverleners helpen om de overstap naar managed services te maken. Samen bieden Kaseya emPower Out-Tasking, Education en Toolkit managed service providers alles dat ze nodig hebben om een toonaangevende speler binnen de MSP-markt te worden.