Giuseppe Amato, technisch directeur sales & marketing bij AMD EMEA geeft aan dat Puma op schema ligt en begin juni 2008 wordt geïntroduceerd. CRN Nederland sprak met hem in Dresden, waar AMD’s productiefaciliteiten staan.
Amato is onder andere verantwoordelijk voor AMD’s nieuwe divisie, de Value Proposition Department. De missie van de unit is om meer bewustzijn te creëren van AMD’s waardepropositie, onder channelpartners, eindgebruikers en aandeelhouders. "Sinds de ATI-acquisitie zijn we op zoek naar nieuwe manieren om onze klanten te bedienen en aan te spreken. We zijn nu in staat om niet alleen componenten, maar ook volledige platformen te bieden. Mijn team bestaat uit technische en product-marketingmedewerkers, pr en systeemarchitecten. Samen proberen wij een winnende propositie in de markt te zetten."
Volgens Amato heeft AMD een goed jaar achter de rug in het mobiele segment. Met de introductie van het Puma platform begin juni hoopt AMD die positie te versterken. "Puma verhoogt het niveau van platformprestaties per watt en heeft meer visuele kracht." Amato ziet daarmee mogelijkheden niet alleen in het traditionele visuele segment, waaronder gamers, maar ook in het zakelijke segment. "Ook zakelijke gebruikers willen multimediale communicatie die visueel aantrekkelijk is en krachtig presteert. Ik zie daarin veel mogelijkheden voor AMD in de toekomst."
Volgens Amato is de cpu weliswaar een belangrijk onderdeel van de prestatie, maar de gpu is echt wat de ervaring maakt in hoge resolutie. Van 13 tot en met 15 mei houdt AMD voor het eerst sinds zijn tot stand komen in 1969 een officiële bijeenkomst voor channelmedia en -analisten, indicatie dat het zijn marketing activiteiten en communicatie in het it-kanaal wil opvoeren. CRN Nederland is erbij en doet verslag.